Convenienceprodukter | Afsætning | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Opgave 1. Redegør for markedet for convenienceprodukter.

Opgave 2. Virksomhederne på markedet for convenienceprodukter bliver påvirket af forskellige omverdensfaktorer.

Opgave 3. Foretag en brancheanalyse med fokus på måltidskasser

Uddrag
Begrebet Convenience Food dækker meget bredt. Markedet for convenienceprodukter har den seneste tid været kraftig stigende, samtidig med at omsætningen har været stigende.

Convenience Food er nemlig en hjælpende hånd til folk med en utrolig travl hverdag, hvor tiden er knap til at lave mad eller, hvor fantasien ikke rækker til.

Convenience Food dækker over bekvem mad, hvor der er fokus på den imagemæssige kvalitet idet gourmetkokke har været inde over tilberedningen, så forbrugerne stadig har følelsen af lækker mad.

Ligeledes er der fokus på den funktionelle kvalitet, eftersom Convenience Food fokuserer på gode og sunde råvarer.

Konsumentenheden for Convenience Food er stort set alle aldersgrupper som ældre, singler, familier og generelt folk med en enormt stresset hverdag.

Convenience Food har et bredt sortiment eftersom deres sortiment indeholder forskellige færdiglavede retter for eksempel i supermarkedets kølediske.

De forskellige retter tager kort tid at tilberede, og ligeledes er det muligt for forbrugerne at få skræddersyet sit måltid efter netop de behov man har.

Der er en høj grad af produktudvikling idet Convenience produkter har udvidet deres sortiment med over dobbelt så mange Convenience produkter, som for et år siden.

Der skal nemlig være noget til enhver og flere af retterne havde også været skuffende i forhold til forventningerne.

Konceptet Convenience Food er med til at give folk et større pusterum, da de blot kan smide de købte færdiglavede retter en tur i mikrobølgeovnen, og varerne kaldes også for ’ready to heat’ og ’ready to go’.

Derudover skal det være med til at hverdagen bliver lettere med lækkert varieret mad. Et kæmpe plus ved Convenience Food er at produkterne leveres gratis direkte til døren

også selvom man ikke er hjemme, hvilket er med til at mindske forbrugernes stressede hverdag, da de undgår de lange indkøbsture i supermarkederne.

Convenience Food er et attraktivt marked idet efterspørgslen på Convenience Food har været enormt stort de seneste år, eftersom sundhed er blevet en form for trend.

På grund af den stigende sundhedstendens vælger forbrugerne den nemme aftensmad, hvilket absolut er en fordel for Convenience Food, og dermed kommer der løbende nye udbydere på markedet.

Det forventes at konceptet Convenience Food forbliver enormt stort i fremtiden, eftersom det så småt begynder at gå op for folk, hvor utrolig nemt de færdiglavede retter og måltidskasser egentlig er

og hvordan det derudover kan minimere stressen hos folk. Eftersom markedet for de færdiglavede produkter er steget markant og har haft kæmpe succes

er der kommet flere udbydere på markedet der benytter samme koncept, blandt andet måltidskasser fra Aarstiderne, Retnemt.dk og Skagenfood.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu