Convenience produkter | Opgave

Indholdsfortegnelse
Opgave 2
Miljømæssige forhold
Økonomiske forhold
Konklusion

Opgave 3
Konkurrencesituationen i branchen
Truslen fra Kunden
Truslen fra substituerende produkter
Truslen fra Leverandører
Truslen fra nye indtrængere
Konklusion

Uddrag
Miljømæssige forhold
Der er indenfor de seneste par år begyndt at komme meget stor fokus på miljø, sundhed og bæredygtighed, hvilket har ændret købsadfærden en del på det danske marked.

Det har selvfølgelig sat meget store krav til udbyderne. For at kunne være med på markedet skal man derfor have velkendte kokke, økologiske grøntsager og kød som er mærket af dyrevelfærd. “man undgår madspild, samt at det er miljøvenlige produkter.”

Indenfor de næste par år vil man nok heller ik se en hel normal frysepizza eller en ulækker burger med ekstra ost i supermarkedet, da det i stedet vil blive byttet ud med noget sundt i stedet.

som fx fisk, en sund og nærende pizza med grov bund eller en god omgang stjerneskud. Ulempen i forhold til de miljømæssige forhold er at det ikke er lige så godt for naturen da man faktisk har brug for flere ressourcer til convenience produkter i forhold til fx at lave en frysepizza.

Økonomiske forhold
Måltidskasserne er målrettet til segmenter som har en god økonomi.

Convenience er ikke kun et produkt men er ret spredt og ikke kun dyrt. Produkter som fryse convenience er i en forholdsvis lav prisklasse.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu