Convenience-produkter | Afsætning | 10 i karakter

Indledning
Redegørelsen for det stigende salg af convenience-produkter belyses på baggrund af udviklingen på markedet, som sker på bekostning af en ændring i de kulturelle og økonomiske forhold.

Redegørelsen for salget tager udspring i ændringerne af convenience-produkterne, hvilket ligger til grund for redegørelsen af produkterne.

Indholdsfortegnelse
1. Redegørelse for det stigende salg af convenience-produkter
2. Analyse af valgte elementer i en børnefamilies købsadfærd samt ændring
3. Analyse af væsentlige elementer fra marketingmixet
4. Diskussion af følgende udsagn:
5. Identificér en udfordring inkl. Diskussion vedr. mulige løsninger

Uddrag
Dog er det sociale købemotiv snob også væsentlig, da man via. købet af produkterne har mulighed for varieret kost og formindske madspild, grundet positionsinddelingerne.

Convenience-produkter er kortvarige og dagligvarer produkter. Forbrugeres købssituationer er impulskøb og/eller vanekøb, da købshandlingen kan være impulsiv eller foregå regelmæssigt.

På convenience markedet er der tale om variationssøgende købsadfærd. Markedet består af store mærkeforskelle. Der udbydes high- og low-end produkter.

Dette indebærer kvalitetsforskelle på produkterne, hvor convenience-produkterne med et højt prispunkt fokuserer på kulinarisk kvalitet, som for eksempel økologi, madspild og sundhed.

Coop fokuserer i stigende grad på at fremstille produkter via. slagterafdelingerne i butikkerne, hvor pris følger kvalitet af convenience-produkterne.

Grundet børnefamiliernes lave rådighedsbeløb skaber prisnedsættelser værdi for segmentet. Segmentet danner derfor ikke rutinemæssige forhold til købshandlingen ift. convenience.

Dog er sandsynligheden for købevaner knyttet til en dagligvare som convenience, da produkternes prispunkt er relativt lav. Ift. butiksloyalitet bliver afsætningen af convenience-produkterne ikke mindre, da produkterne sælges i special- og delikatesseforretninger, tankstationer, kiosker og supermarkeder.

Sortimentet af convenience-produkterne er steget grundet en øget efterspørgsel på produkterne, hvilket resulterer i at distributionen af produkterne også er steget.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu