Convenience | Afsætning Case | 10 i Karakter

Opgave 3
Jeg har valgt at bruge modellen ”Porters 5 Forces”, fordi den er med til at beskrive og undersøge, hvilke konkurrenter der er i branchen

men også hvilke udfordringer der kan komme udefra, i form af mulige konkurrenter og produkter der kunne være erstattende for convenienceprodukterne.

Indholdsfortegnelse
Opgave 3
Opgave 4
b. Køb af måltidskasser er et overvejelseskøb:
c. Ud fra figur 1, er det tydeligt, at Coop i deres produktudvikling og markedsføring især skal fokusere på kvaliteten og sundheden af deres færdigretter:

Uddrag
Kundens forhandlingsstyrke afhænger bl.a. af antallet af kunder, det vil sige, at hvis antallet af kunder er begrænset, kan kundernes forhandlingsstyrke øges.

Forhandlingsstyrken hos de store kunder er stærkere end hos de mindre kunder, det er den fordi de store kunder, heriblandt andre virksomheder, typisk vil have større ordrer.

Herudover har de loyale kunder også en stærkere forhandlingsstyrke end de mindre loyale har. Kunderne er her forbrugerne (B-t-C), så der er mange kunder, der køber lidt ad gangen til deres private forbrug.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu