Convenciene food | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Redegør kort for markedet for convenience produkter. Inddrag video 1 og 2 samt bilag 1 og

Opgave 2
Analyser baggrunden for udviklingen i markedet for convenience produkter. Analysen må maksimalt fylde 500 ord.

Opgave 3
Analyser konkurrencesituationen for måltidskasser.
- Porters five forces:
- Nye indtrængere:
- Kunder:
- Leverandør:
- Substituerende produkter:

Uddrag
Markedet som Convenice Food befinder sig på er rent ud sagt gennem en kæmpestor udvikling. Der er over 400.000 danskere der dagligt får disse convenice måltidskasser leveret til døren.

Markedet for måltidskasser er de seneste år blevet ekstremt populært hos danskerne. I og med markedet for måltidskasseren er blevet så interessant, har det også betydet at der er kommet flere udbydere på markedet som Årstiderne, RetNemt, Skagen food og Fitness food.

---

Årsagen til udviklingen på Convenience markedet mener forbrugerekspert Dorte Wimmer, skyldes dårlig planlægning, især i den målgruppe hun betegner som ”generation y”, som er unge mellem 15- 34.

Tidligere var man forbandt med convenice food, med fryse produkter, hvor maden bag emballagen tit var skuffende eller kedeligt.

I dag er meget convenience Food på køl, og emballagen er gennemsigtigt og overskuelig, så man kan se hvad man bertaler for.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu