Computerspilsanalyse: Watch Dogs 2 | Dansk Opgave

Indledning
Watch Dogs 2 er et open world action spil der er udviklet og udgivet af Ubisoft. Spillet blev udgivet den 15. november år 2016 til PS4/Xbox one og 27. november til PC. Spillets historie foregår i San Francisco, hvor vi følger hovedpersonen Marcus Holloway på 24 år i hans færden i en masse overvåget samfund. Marcus voksede desværre ikke op i en særlig god tilværelse. Marcus blev født i Los Angeles, men opvoksede i Oakland, da hans familie havde det svært ved at skaffe penge i Los Angeles og blev smidt ud af deres hjem af det offentlige. Hans forældre var aktivister og Marcus fik naturligt et kritisk perspektiv på samfundet.

I starten af hans teenage år blev han medlem af en ungdomsklub med computer lektioner, hvor han opdagede sit talent for programmering og hacking. Det meste af hans ungdom gik ud på, at lække afslørende data om politikere og de lokale myndigheder. Alt gik godt indtil han blev anklaget for cyberkriminalitet, som han ikke havde begået. Anklagen var placeret af et ukendt korrupt led i den offentlige sektor. Han blev fanget og dømt, men fik heldigvis en indskrænket dom på grund af hans alder og indtil da ren straffeattest.

Marcus skulle ikke afsone nogen dom, men derimod finde sig med at alt hans online aktivitet vil blive stærkt overvåget og analyseret resten af hans liv. Marcus fik nok af at hans og tusindvis af andre borgeres privatliv blev krænket. Derfor valgte han at hacke sig ind i et centralt ctOS 2.0 datacenter, hvor han slettede alt hans information fra ctOS 2.0 (Central Operating System). ctOS 2.0 er et system der bruges til at overvåge og analysere alle amerikanske borgere, uden deres viden. Marcus’ handlinger blev overvåget af DedSec, en hacker gruppe der intensivt prøver på at nedlægge ctOS 2.0.

Uddrag
På den måde er det et spil hvor der er plads til alle former for spillere, fordi spillet har en god historie hvor man selv bestemmer hvordan man vil opleve den og udføre den. Watch Dogs 2 passer perfekt ind i Fortæller System-modellen fordi man han har alle “Main operations” i metahistorie og alle “Online operations” og “Side operations” er plotfelter hvor man selv kan vælge hvornår man vil klare de missioner.

Det hele bliver bundet sammen af plotpunkterne, da man får flere følgere i spillet hver gang man klare en af de 3 slags missioner. Jo flere følgere man har jo flere “skills” kan man bruge i metahistorien, derved har det en betydning for hvordan man ender ud med at gennemføre spillet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her