Cocios værdikæde og kernekompetencer | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Analyser Cocios værdikæde og vurder virksomhedens kernekompetencer:
Bilag. - Gruppeopgaven:

Uddrag
Jeg vil i denne opgave benytte mig af det udleverede materiale og af Porters værdikæde til at analysere og finde frem til Cocio Chokolademælk A/S kernekompetencer.

Produktudvikling:
Cocio produktudvikler hele tiden, og sørger for at holde sig interessante på markedet. Det gør de blandt andet ved at følge med i, hvad der er stor efterspørgsel på.

Cocio styrker sig selv ved at udbrede sig til at omfatte is kaffe og energidrikke, som er baseret på kakaomælk.

Cocio bibeholder deres klassiske farver, men sørger stadig for at modernisere deres design, sådan at etiketten bliver mere moderne og følger med tiden.

Produktion:
Cocio Chokolademælk A/S er ejet af Arla Foods A/S, hvor de beskæftiger 50 medarbejdere. Arla producerer samtidig mælken til Cocio, som er en af hovedingredienserne i Cocios produkter.

Fremstillingen af Cocio er baseret på 3 hovedingredienser, som er mælk, kakao og sukker. Sukkeret de bruger kommer fra enten Danmark eller Tyskland, og deres kakao er den bedste fra Elfenbenskysten.

Cocio Classic er 100% bestående af naturprodukter. Når Cocios produkter bliver produceret, blandes ingredienserne bestående af mælk, sukker og kakao, som de derefter varmebehandler, som gør deres produkter meget holdbare.

På Cocios lager beholder de flaskerne i minimum 5 dage, så den rigtige Cocio smag, som man kender den, kan udvikle sig.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu