Cocios værdikæde og kernekompetencer | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Analyser Cocios værdikæde og vurder virksomhedens kernekompetencer:
- Produktudvikling:
- Produktion:
- Markedsføring:
- Salg og service:
- Virksomhedens kernekompetencer:

Uddrag
Analyser Cocios værdikæde og vurder virksomhedens kernekompetencer:
Jeg vil i denne opgave benytte mig af det udleverede materiale og af Porters værdikæde til at analysere og finde frem til Cocio Chokolademælk A/S kernekompetencer.

Produktudvikling:
Cocio produktudvikler hele tiden, og sørger for at holde sig interessante på markedet. Det gør de blandt andet ved at følge med i, hvad der er stor efterspørgsel på.

Cocio styrker sig selv ved at udbrede sig til at omfatte is kaffe og energidrikke, som er baseret på kakaomælk.

Cocio bibeholder deres klassiske farver, men sørger stadig for at modernisere deres design, sådan at etiketten bliver mere moderne og følger med tiden.

---

Cocio er kendt for deres velsmagende kakaomælk og ikke mindst deres kendte logo, som folk forbinder med kvalitets kakaomælk. Dette er med til at skabe deres kendskabsgrad, som er på 95%.

Dog er Cocio ikke markedsleder på dette marked, da deres markedsandel er på 17%, hvor derimod Mathilde Kakao har en markedsandel på 50%, som derfor gør dem til markedsleder.

Derfor er Cocio mere det man vil kalde en markedsudfordrer, da de har til mål at indtage pladsen som markedsleder. Dette kommer til syne i teksten, hvor der står: ”

Cocio har gennemført en langsigtet plan, der skal sikre en større markedsandel i Danmark og øge forbruget i Norge og Sverige. Budgettet er et tocifret millionbeløb og er den største indsats hidtil.”

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu