Cocio | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Analyser Cocios værdikæde og vurder virksomhedens kernekompetencer:
- Produktudvikling:
- Produktion:
- Markedsføring:
- Salg og service:
- Virksomhedens kernekompetencer:
- Bilag. - Gruppeopgaven:

Uddrag
Jeg vil i denne opgave benytte mig af det udleverede materiale og af Porters værdikæde til at analysere og finde frem til Cocio Chokolademælk A/S kernekompetencer.

Produktudvikling:
Cocio produktudvikler hele tiden, og sørger for at holde sig interessante på markedet.

Det gør de blandt andet ved at følge med i, hvad der er stor efterspørgsel på. Cocio styrker sig selv ved at udbrede sig til at omfatte is kaffe og energidrikke, som er baseret på kakaomælk.

Cocio bibeholder deres klassiske farver, men sørger stadig for at modernisere deres design, sådan at etiketten bliver mere moderne og følger med tiden.

Produktion:
Cocio Chokolademælk A/S er ejet af Arla Foods A/S, hvor de beskæftiger 50 medarbejdere.

Arla producerer samtidig mælken til Cocio, som er en af hovedingredienserne i Cocios produkter.

Fremstillingen af Cocio er baseret på 3 hovedingredienser, som er mælk, kakao og sukker. Sukkeret de bruger kommer fra enten Danmark eller Tyskland, og deres kakao er den bedste fra Elfenbenskysten.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu