Cocio | Afsætning

Indledning
I denne opgave vil jeg analysere Cocios værdikæde og give en vurdering af virksomhedens kernekompetence.

Derudover vil jeg analysere Cocios strategiske muligheder og slutteligt diskutere Cocios segmentering og valg af målgruppe(r) Det var på grillbarer og ved pølsevogne, at Cocio slog igennem.

To ristede med brød og en Cocio er en dansk nationalret. Cocio er fortsat på menuen og drikkes i dag som læskedrik ved alle lejligheder.

Cocio Chokolademælk A/S, der ligger i Esbjerg, ejes 100 % af Arla Foods A/S og beskæftiger ca. 50 medarbejdere. Arla er Cocios vigtigste leverandør af frisk mælk.

Indholdsfortegnelse
Indledning
Værdikæde og Kernekompetencer
Markedsføring
Service
Genaflevering

Uddrag
Indgående logistik Fremstillingen af Cocio er baseret på tre hovedingredienser, bestående af Mælk, kakao og sukker. Arla ejer Cocio og er samtidig leverandør af mælk til produktionen.

Derudover har Cocio leverandør af de andre to ingredienser, som er kakao og sukker. ”Sukkeret kommer fra enten Danmark eller Tyskland, og størstedelen af kakaoen er den allerbedste UTZ-certificerede kakao fra Elfenbenskysten”.

1 Ingredienserne er på et lager ved Cocios fabrik beliggende i Esbjerg, inden ingredienserne skal indgå i produktion af det færdige produkt.

---

Det er altid relevant, at finde ud af hvilket køn produktet passer til. I dette tilfælde er Cocio til begge køn.

Før i tiden, var det formegentlig hovedsagligt mænd, fordi Cocio var kendt som en pølsevogns drik. Og hovedparten af dem der spiser ved en pølsevogn er mænd.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu