Chokoladebranchen | Brancheanalyse

Indledning
Den følgende opgave har til formål at analysere konkurrencen i chokoladebranchen på det danske marked.

Analysen tager udgangspunkt Porters Five Forces, som bidrager til at give et generelt overblik over, hvordan konkurrencen forholder sig på markedet.

Leverandørens forhandlingsmagt er undladt, fordi der ikke er oplyst informationer vedrørende chokoladebranchens leverandører.

Indholdsfortegnelse
Konkurrencen blandt eksisterende udbydere

Truslen fra nye udbydere

Uddrag
Det danske chokolade markedet er et heterogent marked, som er præget af to overordnet præferencer. Mærke præferencen på markedet er med til at skabe en mindre priskonkurrence, samt er det altafgørende virksomheden lægger vægt på markedsføringen.

Derudover er forbruger loyaliteten også vigtig. Kvalitetspræferencen på markedet er uundgåelig, da det er et heterogent markedet, hvor hver forbruger gør sig nogle individuelle præferencer.

På det danske chokolade markedet hersker to konkurrenceformer, nemlig differentieret delvist monopol og differentieret duopol.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu