Charterbranchen i Danmark | Afsætning Case

Indholdsfortegnelse
Fakta:

Opgaven:
Emne: Makroforhold og udbudsforhold
1. Udvælg og beskriv to udfordringer (positiv eller negativ) som er nævnt i teksten, og har relation til emnerne.
2. Udvælg og beskriv et antal relevante teorier/modeller/illustrationer. Disse skal have relevans for ”de valgte udfordringer” fra punkt 1.
3. Analyser udfordringerne ved hjælp af de valgte teorier/modeller /illustrationer.

Uddrag
En af udfordringerne fra artiklerne er, at der er mangel på fleksibilitet inden for charter og hård konkurrence inden for branchen. Charterrejserne er en fastlåst pakke, som ikke passer til mange kunders behov.

Charterrejser har tabt markedsandele til mere fleksible former for rejser, lavprisselvskaber som Ryan Air har udbudt en masse billige flybilletter, som er mere fleksible, da man selv kan bestemme afgange.

Det gør, at charter mister markedsandele til substituerende produkter eller til produkter, der dækker samme behov. Derudover er charterbranchen præget af hård konkurrence, da der næsten kun kan konkurreres på pris parameteret, da produktet ikke differentierer sig.

Ældre og yngre rejser mest. Som det fremgår af artiklen, er det folk fra 18-21 og 50-70 år dem, som rejser mest. Hovedårsagen til at de aldersgrupper rejser mere end alt i mellem er, at de ikke har nogen børn, som er bundet til et fast skoleskema.

Det giver de her aldersgrupper mulighed for at rejse uden for højsæsonerne i skolernes ferie og af disse årsager rejser de mere end andre aldersgrupper.

De 18-21-årige rejser 3,78 gange om året og de 50-70-årige rejser 3,85 gange om året sammenlignet med gennemsnittet på 3,59 gange om året.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu