Charterbranchen | Analyse | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1 - Karakterisering af den danske charterbranche.

Opgave 2: Analyser 2-3 relevante faktorer i den uafhængige omverden.
- Økonomiske forhold:
- Miljø:
- Teknologi:

Opgave 3: Analyser købsadfærden ved køb af en charterrejse.
- Beslutningsprocessen: (For at vise analysering af købsadfærden, så tager jeg udgangspunkt i en gennemsnitlig familie.)

Opgave 4: Diskuter følgende udsagn.
A) Virksomheden Primo Tours benytter sig af konkurrencestrategien omkostningsfokus.
B) Charterrejser befinder sig på nuværende tidspunkt i nedgangsfasen i PLC-kurven.
C) Ved analyse af danskernes rejsevaner er det bedst at benytte en kvalitativ dataindsamlingsmetode.

Opgave 5: Identificering af udfordring for Primo Tours.

Uddrag
Når vi snakker om charterbranchen, så er den defineret ved, at det er en færdigpakket rejse, hvor der herunder er transport, hotel, rejseleder osv.

På forhånd er blevet tilrettelagt af et rejsebureau. Rejsebureauerne hjælper også danskerne med at kunne komme til forskellige destinationer

hvor at de her skaber værdi for deres kunder ved netop at spare kunderne for en masse tid og uden at de skal have alt mulig besvær for planlægning.

Den danske charterbranche er en branche, hvor det er avanceret for de forskellige udbydere at differentiere sig fra konkurrenterne, men oftest bliver der konkurreret på priserne.

Derfor er bla. Service en af de ting, som udbyderne skal have fokus på og ligesom differentiere sig gennem dette.

Promotion er også en vigtig ting, men dette kan dog være svært da de fleste reklamer måske godt kan komme til at minde meget om hinanden.

Branchen har gennem årene oplevet stor vækst indtil 2019, hvor der i dette år har været et fald på 5,4 procent, men alligevel så er det ikke helt skidt, når vi hører Direktør og formanden for Spies

Jan Vendelbos udtalelser omkring at 2019 var et specielt år, men sammentidig, så var resultatet på samme niveau som det var i 2017, hvor hele branchens vækst begyndte.

Udbyderne i branchen har et stort ansvar, når vi bla. Snakker miljø og bæredygtighed, og en undersøgelse viser også at folk gerne vil skære ned på flyrejser osv.

Men dette er ikke noget, som branchen kan mærke, og de ved godt, at de skal få sikret bæredygtig rejse

men det er noget som er svært at få implanteret for de forskellige udbydere, da de ikke kan se nogen efterspørgsel for det.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu