Charterbranchen | Afsætning | 10 i karakter

Indledning
Denne opgave omhandler en analyserende del af købsadfærden ved køb af charterrejser. Hvor vi har taget udgangspunkt i SOR-modellen samt lagt vægt på børnefamilier som forbrugere, sammenlignet med de ældre forbrugere såsom ægtepar.

Indholdsfortegnelse
Indledning 1
Analyser købsadfærden ved køb af en charterrejse. 2
Stimuli 2
- Produkt: 2
- Pris: 2
- Promotion: 3
Andre stimuli 3
Organisme 4
- Behov: 4
- Købemotiv: 4
- Køberoller: 4
- Beslutningsprocessen: 4
- Købstyper og købsadfærd: 4
- Livscyklus og forbrugsvaner: 5
Respons: 5

Uddrag
Det næste paramenter af de fire p´er er pris, pris parameteren, er det prisniveau virksomheden har valgt for deres forskellige rejser.

Prisen er en vigtig parameter, både idet prisen tiltrækker stor opmærksomhed hos kunderne, men også spiller en stor rolle for virksomhedens overlevelse idet priserne påvirker virksomhedens indtjening som skal dække omkostningerne.

Og i charterbranchen er der stor konkurrence på prisen og det er tydeligt at se hvordan de får priserne samt tilbuddene til at påvirke og forkorte kundernes beslutningsproces.

Hvilket gøres ved at sætte markante procenter på charterrejserne, samt en timer for tilbuddene, på den her måde fremstår rejserne attraktive og kunderne føler sig måske nødsaget til at handle hurtigt, netop for at nå at få rejsen til den bedste pris.

For at udbydere med disse tilbud skal opnå succes er det vigtigt at følge med i rejsetrends, for at kunne matche kundernes efterspørgsler.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu