CASE | DK Company | Afsætning

Indledning
DK Company er en dansk virksomhed som råder over flere forskellige tøjmærker blandt andet: Blend, Cream, Kaffe, Matinique og Saint Tropez. De har 2200 medarbejdere fordelt i egne butikker, indkøbskontorer og ansatte i udlandet.

Den blev grundlagt i 2001 af Jens Poulsen og har siden hen opkøbt mange mærker. I dag er Jens Poulsen stadig ejer og direktør, dog sammen med Jens Obel Jørgensen som tilsluttede sig virksomheden i 2004 og Søren Lauritsen som blev tilknyttet i 2007.

Indholdsfortegnelse
1. Redegør for DK Companys idé:
2. Redegør for konceptet i blomsten. Inddrag værdikæden:
3. Redegør for virksomhedens udvikling med afsæt i de to organisationsblomster:
4. Diskuter virksomhedens strategiske muligheder:

Uddrag
Konceptet i blomsten går ud på at den skal illustrere en levende organisation som hele tiden udvikler sig og det hele hænger sammen fra rodnet til blomst, gennem stilk og blade til blomst og bier.

Grundet Jens Poulsen ser virksomheden som en organisme benytter han ikke tre-eller femårsplaner.

Rodnettet er tøjkoncernens leverandører, hvor de selv ejer fabrikkerne i Kina og Bangladesh. Bladene på stilken er fællesfunktionerne for de forskellige mærker såsom: Indkøb, it og salg.

Blomsterbladene udgør de enkelte mærker, blomsterkernen den koncern mærket ligger under og bierne udenom forestiller kunderne, der summer om blomsten.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her