Case | Bog & Idé | Afsætning

Indledning
I dag er markedet for bøger mindre fysisk i en butik og mere digitalt på sin ipad eller smartphone som er kaldt E-bøger.

De gamle traditionelle boghandlere som vi selvfølgelig kender, har fået det sværere end aldrig før, i stedet for at være en boghandel handler man nu også med kontorartikler for stadig at have en profit, da både supermarkeder, webshops og E-bøger nu er store konkurrenter.

Fra 40 år siden var antallet af boghandlere 671 i landet, I 2016 var der 261. En almindelig boghandler bliver noget som står til fortiden om et årti, hvis det går som det har gået nu.

Indholdsfortegnelse
Beskriv kort markedet for bøger i Danmark:

Analyser faktorer i omverdenen, der har været med til udviklingen for traditionelle boghandlere:

Lav en markedsanalyse, der afdækker forbrugerens købsadfærd på bogmarkedet:

Udarbejd 3 segmenter for Bog & Idé’s marked:
- Den primære, operationelle målgruppe (stjernemålgruppen):

Diskuter de traditionelle boghandlers fremtidige muligheder:

Diskutér følgende:
- ”Det er svært for en traditionel boghandler at differentiere sig fra andre konkurrenter på markedet”:
- ”Det er en kritisk faktor for den traditionelle boghandler både at have et bredt og dybt sortiment”:

Uddrag
er det bedste segment for bøger, da de er i min bestemte målgruppe alder og har en stor interesse for viden og så har de en stor købekraft. Deres størrelse er 3,4% af befolkningen, det er en stor håndfuld inden for de forskellige segmenter.

Deres alder går fra 50 til at nogen helt op i 70 år, dette er godt, da min bestemte målgrupper alder er 50 - 69 år. De har et meget klart valg af medie som man som Bog & Idé kan markedsføre sig til, nemlig nyhedsaviser.

Dette segment er ikke så meget med på den teknologiske udvikling, de er lidt skeptiske og ikke så tryg med at handle online, det er positivt, da Bog & Idé er en fysisk boghandler.

Dette segment har en markant høj købekraft og som hyppige bogkøber dækker dette segment de omkostninger som er forbundet gennem de valgte medier for målgruppen.

Der ville være en hård konkurrence, hvis de havde tilpasset sig til de teknologiske forhold, heldigvis har de ikke gjort det og siden dette segment hele tiden søger ny viden, vil de istedet for at købe bøger i supermarkedet, købe bøger i Bog & Idé, da medarbejderne derinde har en dybere forståelse og viden inde for bog-området en et supermarked har.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu