Carlsberg Unfiltered | Analyse | Carlsberg | 10 i Karakter

Indledning
I denne reklameanalyse omkring Carlsberg, vil jeg komme ind på en masse forskellige emner. Dette er ting som, indre og ydre komposition, farvevalg, filmske virkemidler, personer, miljøet osv.

Jeg vil også tage et kig på sproget og analysere hvilken målgruppe Carlsberg ønsker at ramme med det produkt.

Utrolig mange ting spiller ind i forhold til en reklame, og jeg vil forsøge at finde en mening med alt der bliver gjort brug af i reklamen, for at finde frem til om det her er en god reklame i sidste ende.

Til sidst har jeg tænkt mig at gøre brug af AIDA-modellen, igen for at finde ud af om Carlsberg, lykkedes med deres reklame.

Uddrag
Fortællerkneb er også noget som de har gjort brug af i denne reklame, som fx forud begreb. Vi har ligesom en forventning til at der vil ske noget eftersom vi ser Mads rejser sig og går udenfor.

Dernæst har vi setup-playoff, da der bliver sagt og vist nogle ting som senere hen vil give mening. Fx da hans skjorte knappes op og hans slips løsner sig.

Det giver mening senere hen fordi vi ser han sidder og slapper af, imens han nyder sin øl fra Carlsberg. Vi har også et plot-twist, det er her hvor øllen glasset glider ned af træet og øllen kommer ud fra træet.

Det er et plot-twist fordi det er meget uventet og men så den som sådan ikke lige komme. Carlsbergs reklamer slutter altid meget åbne og nu hvor vi tager udgangspunkt i denne reklame med den nye ufiltreret øl, så slutter Mads Mikkelsen med at stille spørgsmål til den her øl.

Dette giver folk lyst til at smage og ligesom selv bedømme om den faktisk er så god, som der bliver gjort udtryk for.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu