Carlsberg unfiltered | Analyse | Carlsberg | 10 i Karakter

Indledning
I denne reklameanalyse omkring Carlsberg, vil jeg komme ind på en masse forskellige emner. Dette er ting som, indre og ydre komposition

farvevalg, filmske virkemidler, personer, miljøet osv. Jeg vil også tage et kig på sproget og analysere hvilken målgruppe Carlsberg ønsker at ramme med det produkt.

Utrolig mange ting spiller ind i forhold til en reklame, og jeg vil forsøge at finde en mening med alt der bliver gjort brug af i reklamen

for at finde frem til om det her er en god reklame i sidste ende. Til sidst har jeg tænkt mig at gøre brug af AIDA-modellen, igen for at finde ud af om Carlsberg, lykkedes med deres reklame.

Indholdsfortegnelse
INDLEDNING:

Uddrag
Fortællerkneb er også noget som de har gjort brug af i denne reklame, som fx forud begreb. Vi har ligesom en forventning til at der vil ske noget eftersom vi ser Mads rejser sig og går udenfor.

Dernæst har vi setup-playoff, da der bliver sagt og vist nogle ting som senere hen vil give mening. Fx da hans skjorte knappes op og hans slips løsner sig.

Det giver mening senere hen fordi vi ser han sidder og slapper af, imens han nyder sin øl fra Carlsberg. Vi har også et plot-twist, det er her hvor øllen glasset glider ned af træet og øllen kommer ud fra træet.

Det er et plot-twist fordi det er meget uventet og men så den som sådan ikke lige komme. Carlsbergs reklamer slutter altid meget åbne og nu hvor vi tager udgangspunkt i denne reklame med den nye ufiltreret øl

så slutter Mads Mikkelsen med at stille spørgsmål til den her øl. Dette giver folk lyst til at smage og ligesom selv bedømme om den faktisk er så god, som der bliver gjort udtryk for.

Hvis vi nu tager et kig på reklamens ydre komposition, kan i hvert fald sige at reklamen har to nuancer. Der er virkelig stil over reklamen i starten.

Det ligner at Mads sidder i et rigtig flot hjem og i sit fine Jakkesæt, nybarberet og håret er sat. Dernæst kommer han udenfor hvor alt er mere afslappet og midt ude i naturen.

Hans skæg er groet og at kunne ligne en der næsten lige er stået op. Hvilket indikerer at han virkelig slapper af.

Firmaet logo er tilstede sent hen i reklamen, logoet er på øllen og på glasset. Til allersidst kommer der et overlab hvor vi kun ser Øllen og noget tekst til højre.

I reklamen har vi ikke rigtig noget tekst udover til sidst hvor der står det er en ny ufiltreret øl osv. Men noget der går igen i alle reklamefilm fra Carlsberg er hvor Mads Mikkelsen til sidst siger ¨Probaly¨.

De fleste har nok hørt de reklamer hvor han siger til slut ¨best beer in the world… probaly¨. Dette er et ¨slogan¨ som Carlsberg gør brug af i de fleste af deres reklamer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu