Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik
Analyse af styrker og svagheder i de interne forhold
- Værdifaktorer:
- Kundesegmenter:
- Kanaler:
- Kunderelationer:
- Indtægtsstrømme:
- Nøgleressourcer:
- Nøgleaktiviteter:
- Nøglepartnere:
- Omkostningsstruktur:
- Carlsbergs nye strategi kort resumeret:
- Ledelsesforhold:
- Strategisk evaluering (SWOT)
- Carlsberg og klimapolitik
- Interne spørgsmål til virksomhedens hierarki
- Spørgsmål til ledelsen
- Spørgsmål til ansatte
- Spørgsmål til kunder
- Spørgsmål til leverandører
- Hvad vil vi spørge hvem om for at få det mest korrekte billede af ledelsen, motivationen og kulturen?
- Hvilken rolle spiller det for kundeoplevelsen, i form af hvilken ledelse, kultur og motivation det er?
- Kildeliste:
Uddrag
Carlsberg A/S er en virksomhed som er et aktieselskab. Deres aktieværdi, kan den 4. januar 2022 købes til 1.156,50 DK.
Beliggenhed af Carlsbergs hovedkvarter er på Vesterbro, København, hvor hovedkontoret har beliggenhed i Valby, København.
Størstedelen af produktionen foregår i Fredericia og produktionen af Jacobsen varianterne foregår i Valby. Produktionen har siden 1847 ligget omkring Valby
hvor de i 2008 åbnede en ny fabrik i Fredericia, hvor hovedparten af produktionen i dag sker. Carlsberg A/S er en virksomhed med over 41.000 ansatte rundt i verden, og sælges på mere end 150 markeder.
Carlsberg A/S i Danmark producerer og markedsfører nogle af Danmarks største brands inden for øl, vand og læskedrikke såsom Tuborg, Carlsberg og Coca-Cola.
“Carlsberg-gruppen blev etableret i 1847 af brygger Jacob Christian Jacobsen også kendt som J.C. Jacobsen.
Han troede på kvalitet, forskning og at tjene samfundet og delte sin viden med andre bryggere. Han så ud i fremtiden og værdsatte langsigtet vækst frem for kortsigtet gevinst.
Gennem årene har disse værdier udviklet sig til at danne vores formål: at brygge til en bedre i dag og i morgen.
Fantasi og frisk tænkning er i vores DNA - fra metoden til, hvordan man renser gær, opfindelsen af pH-skalaen og til den revolutionerende bæredygtige Snap Pack-emballage innovation”
Carlsberg A/S´s målgruppe er bred, det vil sige alle individer, som indtager vand og læskedrikke. Mens målgruppen for de mange øl varianter er alle over alkoholgrænsen.
Carlsberg-gruppens hovedaktivitet er fremstilling og salg af øl. Over 88% af ølsalget sker uden for Danmarks grænser
og i den internationale bryggerivirksomhed indgår eksport af øl brygget i Danmark samt lokal produktion på 72 produktionssteder i 40 lande. Lokal produktion foregår dels på bryggerier
hvori gruppen har kapitalinteresser, dels gennem aftaler med andre bryggerier og samarbejdspartnere, der brygger og sælger Carlsberg og Tuborg øl efter de danske forskrifter.
Skriv et svar