Carlsberg AS | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Redegørelse af ølmarkedet
2. Virksomhederne på ølmarkedet bliver påvirket af forskellige eksterne forhold. Analyser 2-3 relevante faktorer.
3. Analyser købsadfærden for køb af øl.
4. Diskutér kort følgende udsagn:
a. Der hersker differentieret duopol i bryggeribranchen.
b. Markedet for øl er ikke mættet.
c. Ved køb af specialøl, ligger købemotivet ”snob” bag
d. De små bryggerier har svært ved at få hyldeplads i detailbutikkerne.
e. Produktudvikling er en kritisk succes faktor for udbydere i øl-branchen
5. Identificer en væsentlig udfordring for en selvvalgt udbyder i ølmarkedet. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
Ølmarkedet i Danmark florerer, der er aldrig set så stor en stigning i nyetableret bryggerier. Danskerne kan ikke få nok af specialøl, og små lokale bryggeriers charme.

I 2017 alene var der 30 nye bryggerier, som indtog det danske marked, ovenikøbet blev der lanceret over 1600 nye øl på det danske marked.

Men det er ikke kun sol, glade dage og kolde øl for de små bryggerier. Presset er nemlig stort for de små bryggerier, når mastodonterne Carlsberg og Royal Unibrew, står og ånder de små i nakken.

Carlsberg og Royal Unibrew har begge arbejdet hårdt på at udvikle specialøl, som giver kunderne den excentriske smag, som kun lokale bryggerier kan fremstille.

Indtil nu, forskellen på de små bryggerier, og for eksempel Carlsberg, er at Carlsberg har ressourcerne til at få deres specialøl ind på hylderne i dagligvarekæderne, og ind på fustagerne i restauranterne.

---

Miljø er et af de førende fokusområder indenfor alt produktion, det er steget i fokus markant de sidste par år, grundet stigende pres fra omverdenen.

Så ligesom alle andre markeder er det vigtig at opfylde kundernes krav, da uden kunder, vil der ikke være en omsætning. Øl virksomhederne er nogle af de største syndere.

De bruger aluminiumsdåser, som tager over 500 år af nedbryde i naturen, det er selvfølgelig bedre end hvis det var plastikflaske, grundet det ville tage op til 1000 år om at nedbryde.

Men øl virksomhederne pakker ofte deres 6-packs, 12-packs eller rammer i en omgang plastik, hvilket folk begynder at blive utilfredse med, da man mener det er kæmpe spild af ressourcer, og helt unødvendigt at bruge så meget plastik, til at opbevare øllene sammen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu