Carlsberg | Analyse

Indledning
Der bliver reklameret for Carlsbergs øl, den optræder blandt andet på YouTube og tv. Den blev udgivet i 2017, det er en del af en seriereklame.

Målgruppen er mænd fra 16+, da det mest er mænd der drikker øl, og fordi man aldrig bliver for gammel til, at drikke øl.

Målgruppen hører under middel eller overklasse, da det er en forholdsvis dyr øl. Mads Mikkelsen bliver brugt som Carlsbergs branding-figur.

Han er en mand som mange kender, respektere og kan lide, derfor er der sandsynligvis et større salg af øllen. Carlsberg er en producent som bruger kvalitet og god smag som branding.

De fortæller, at øllen fra deres synspunkt er, ”den bedste øl i verden”. Hvis vi kan lide Mads Mikkelsen, og han siger det er den bedste øl i verden, så vil vi højst sandsynlig prøve den.

Uddrag
Reklamen er lyrisk fordi den er tidløs, og fordi det er følelser, sansninger og stemninger der er i centrum. Reklamen er i det lyriske format, fordi Mads’ er i et stemningsfuldt univers.

Der er ikke rigtigt noget handlingsforløb. Produktet er placeret i et drømmeagtigt poetisk univers. Der er musik til at understrege den eventyrlige stemning.

Filmen foregår i fiktion, det er nogle urealistiske begivenheder. Mads cykler igennem folks huse, på tage og på et bord fuld af mennesker.

Menneskerne giver ingen reaktion hvilket er meget unaturligt. Mads cykler fobi en masse forskellige områder.

Nogle bader, andre hygger udenfor, nogen arbejder, en slapper af indenfor. Det er symbolsk for, at Carlsberg øl kan tilfredse alle typer mennesker og alle slags begivenheder.

Mads er reklamens fortæller, han er synlig og taler personligt ud til os. Det får reklamen til at virke mere personlig rettet mod os.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu