Cafe og barmarkedet | Joe and the Juice | Redegørelse

Indledning
Joe & The juice blev grundlagt i 2002 på baggrund af to store trends: oplevelsesøkonomien og sundhedsbølgen. Caféen sælger bla. juice, smoothie og sandwich i mange forskellige varianter.

Et af de vigtigste principper for dem er at benytte friske råvarer til deres produkter. Udover forretninger i Danmark har Joe & The juice forretninger i Storbritannien, Sverige, Norge, Frankrig og på Island.

Virksomheden er en blanding af flere slags virksomhedstyper, hvilket vil sige de er både en produktionsvirksomhed, fordi de selv laver deres produkter fra bunden af.

En servicevirksomhed, i det de tilbyder en slags service i at servere maden og sidst en handelsvirksomhed, pga. de selv sælger deres produkter.

Virksomheden kernekompetencer er at skabe et moderne miljø hvor man kan nyde sin sunde juice, smoothie eller sandwich, hvilket er helt unikt

Indholdsfortegnelse
Redegør kort for cafe- og barmarkedet. Inddrag tabel 1: Kædernes markedsandele.

Analyser hvorledes Joe & The Juice ønsker at positionere sig på det danske cafe- og restaurantmarked

Analyser Joe & The Juices brug af produktparameteret. Inddrag de 7 P'er.

Diskuter følgende udsagn:
- Joe & The Juice er markedsfølger på det danske café- og barmarked.
- Ulempen for Joe & The Juice ved at benytte sig af franchisetagere er, at kæden ikke har kontrol over markedsføringen.

Identificér en væsentlig udfordring for Joe & The Juice. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.
- Virksomheden stærke sider:
- Virksomheden svage sider:

Bilag:
- Bilag 1: Porters five forces
- Bilag 2: Positioneringskort over det danske cafemarked og over Joe & The Juices største konkurrenter
- Bilag 3: Kerneydelse og periferiydelser
- Bilag 4: SWOT-opsamling
- Bilag 5: TOWS-matrix

Uddrag
Processer: Hos Joe & The juice har de etableret et koncept som går ud på at når man bestiller sine produkter siger man sit navn, hvor efter når produkterne så er færdige råber de navne op så man kan hente sine produkter ved disken.

For Joe and the Juice betyder kunderne alt, det er derfor kontakten og mødet med kunderne som er det vigtigste af alt. De går meget op i at yde en god og personlig betjening og at de altid er nærværende i deres møde med kunden.

Dette giver derfor en ekstra kontakt mellem forretningen og kunderne i det, det bliver mere personlig med et navn end hvis man råber et nummer op.

Selve kerneydelsen for Joe & The juice er at slukke tørsten og sulten, i det Joe & The juice er en cafe. Udover selve kerneydelsen har vi en masse periferiydelser, som vi har fundet ved de 7 p´er.

Dette er bla Joe & The juices medarbejdere som ser deres arbejde som en livstil. Et andet eksempel for en periferiydelse kunne eks være den unikke indretning som de har valgt for at skabe et meget moderne miljø som er meget gennemført bla med deres lyserøde logo på alle deres indpakninger. Virksomhedens kerneydelse og periferiydelser findes også under bilag 3.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu