Indholdsfortegnelse
Indledning:
Opgave 1
Opgave 2
- Kunder
- Konkurrenter
- Kulturelle forhold:
Opgave 3
- Produktudvikling:
- Produktion:
- Marketing:
- Delkonklusion:
Opgave 4
Uddrag
I 2017 udviklede det danske ølmarked 30 danske bryggerier sammenlignet med 16 nye bryggerier åbnet i 2016, og det samlede antal danske ølbryggerier vil nå 197.
Dette er også et rekordår for nye øl, da 1.622 nye øl er markedsført i år. Imidlertid blev 2018 et nyt rekordår med 1.825 nye øl lanceret.
Derfor viser det, at forbrugerne har tendens til at kræve mere ny øl. Mange bryggerier er etableret i mindre byer og øer, hvor de yder hjælp til lokal arbejdskraft og økonomi.
---
Til gavn for kunderne er virksomheden naturligvis afhængig af kunder, så de kan generere indtægter. Øl sælges i supermarkeder, restauranter og caféer.
Derfor er producentens kunder hovedsagelig formidlere, da det er her, de fleste øl sælges. Derfor er det vigtigt at etablere et godt kundeforhold til producenten. Derfor stoler producenterne på den øl, der sælges her.