Bryggeribranchen i Danmark | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Indledning:
Opgave 1

Opgave 2
- Kunder
- Konkurrenter
- Kulturelle forhold:

Opgave 3
- Produktudvikling:
- Produktion:
- Marketing:
- Delkonklusion:

Opgave 4

Uddrag
I 2017 udviklede det danske ølmarked 30 danske bryggerier sammenlignet med 16 nye bryggerier åbnet i 2016, og det samlede antal danske ølbryggerier vil nå 197.

Dette er også et rekordår for nye øl, da 1.622 nye øl er markedsført i år. Imidlertid blev 2018 et nyt rekordår med 1.825 nye øl lanceret.

Derfor viser det, at forbrugerne har tendens til at kræve mere ny øl. Mange bryggerier er etableret i mindre byer og øer, hvor de yder hjælp til lokal arbejdskraft og økonomi.

---

Til gavn for kunderne er virksomheden naturligvis afhængig af kunder, så de kan generere indtægter. Øl sælges i supermarkeder, restauranter og caféer.

Derfor er producentens kunder hovedsagelig formidlere, da det er her, de fleste øl sælges. Derfor er det vigtigt at etablere et godt kundeforhold til producenten. Derfor stoler producenterne på den øl, der sælges her.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu