Opgavebeskrivelse
Opgave 3:
Analyser bryggeribranchens anvendelse af produktparameteren
Opgave 4
Diskuter følgende udsagn:
a. Bryggeriet Vestfyn kan bedst karakteriseres som markedsnicher på det danske ølmarked.
b. Private labels er en fordel for ølproducenterne.
c. Bryggeriet Vestfyens specialøl kan bedst betegnes som et spørgsmålstegn i Boston-modellen.
Besvarelsen af opgave 4 må maksimalt fylde 2400 anslag inklusivt mellemrum
Uddrag
Øl er et kortvarigt produkt fordi det er et produkt der bliver brugt til at sukke tørsten så det er ikke et produkt man bruger flere år på at drikke som er kendetegnet ved et langvarigt produkt.
Derudover er de specielle øl nogen bryggerier producere specialvarer, fordi det er ikke alle øl producenter der udbyder specialøl. Almindelige ølbryggerier producere er derfor en dagligvare.
Øl har den smagsmæssige funktion fordi man køber øllene for at få slukket tørsten, og fordi nogle af øllene er specielle køber man produkterne for at få smagen af noget specielt.
Det er vigtigt for virksomheden og finde ud af hvilket sortiment de vil ind på, det omhandler både smag, udseende samt kunder. Og for Vestfyn skiller de sig meget ud fordi de har de forskellige smage de har.