Bryggeribranchen | Analyse | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1
Karakteriser det danske ølmarked. Inddrag bilag 1, 2 (video) og 3 samt figurerne i bilag 13, 14 og 15. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusiv mellemrum.

Opgave 2
Analyser 2-3 relevante faktorer i omverdenen, der påvirker virksomhederne på det danske marked for øl.
- Kunder
- Konkurrenter

Opgave 3
Analyser bryggeribranchens anvendelse af produktparameteren.

Uddrag
I 2017 har det danske ølmarked udviklet sig med 30 danske bryggerier, som så er blevet til 197 bryggerier, sammenlignet med 2016, hvor der kun blev åbnet 16 nye bryggerier.

Dermed blev det også̊ rekordåret for nye øl, da der i dette år blev lanceret 1622 nye øl på markedet. I 2018 blev der lanceret 1825 nye øl.

Det med disse informationer kan vi se at forbrugerne efterspørger flere nye øl. Hvis vi sammenligner Markedsandelen på øltyper kan vi se at pilsner er det der bliver solgt mest af.

Pilsner har en markedsandel på 59%. Efter kommer Classic/lager/block på 20%. til sidst ser vi alkoholfrie øl, som kun har 2% af markedsandelene.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu