Bryggeribranchen | Afsætning

Opgavebeskrivelse
Opgave 1 Karakteriser det danske ølmarked.
Metode:
Besvarelse:
Konklusion:

Opgave 2 Analyser 2-3 relevante faktorer i omverdenen
Metode:
Besvarelse:
Konklusion:

Opgave 3 Analyser branchens anvendelse af produktparameteren.
Metode:
Besvarelse:
Konklusion:

Opgave 4 Diskuter følgende udsagn: Besvarelsen af opgave 4 må maksimalt fylde 2400 anslag
Bryggeriet Vestfyen kan bedst karakteriseres som markeds nicher på det danske ølmarked.
Private label er en fordel for øl producenterne.
Vestfyens specialøl kan bedst betegnes som et spørgsmålstegn i Boston-modellen.

Opgave 5 Identificere en udfordring for Bryggeriet Vestfyen på det danske ølmarked. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
Opgave 1 Karakteriser det danske ølmarked.
I Danmark er øllen el del af den danske kultur, det er noget der nydes ved fyraften, specielle højtider og ved fejring. Grundet den store efterspørgsel, har der været en massiv udvidelse af ølmarkedet. Flere store og små udbydere er begyndt at komme ud på markedet, hvor der alene i 2017 var 197 bryggerier og 30 debutant bryggerier.

Dette betyder altså at udviklingen på det danske ølmarked er meget stigende da markedet er præget af høj konkurrence, hvilket gør at flere og flere udbydere ser mulighed i at penetrere sig på markedet.

I Danmark findes mange forskellige øl. Dog er det Carlsberg og Royal Unibrew der lancere de fleste nye øl, og som er de mest populære indenfor det danske marked. I Danmark går man op i kvalitet frem for kvantitet, når det gælder øl.

Dette fremgår f.eks. i bilag 3, hvor der ses at væksten af special øl, næsten er lige så stor som af vin. Dette skyldes at man i dag foretrækker en special dyr øl, frem for det andet.

Udover den store efterspørgsel på special øl, ses der også en stor efterspørgsel på alkoholfri øl. Dette har været med til at skabe en ændring på det danske ølmarked.

---

Virksomheder er afhængige af deres kunder, da det er kunderne der har købekraften og dermed sikre virksomheden indtjening. Udover kunden, er virksomheder også afhængige af at have samarbejde og aftaler med forskellige restauranter og supermarkeder, da salg af øl primært foregår i supermarkeder, cafeer og restauranter.

Det danske ølmarked har mange kunder, dog har de mange forskellige præferencer og behov.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu