Brøndbyernes Idrætsforening AS | Erhvervscase

Indholdsfortegnelse
1. Virksomhedens forretningsmodel 3

2. Resultater fra analysefasen 4

3. Kritiske succesfaktorer 5

4. Virksomhedens udfordringer 5

5. Løsningsforslag samt konsekvenser 6

6. Metodeovervejelser: 7

Kildeliste: 8

Bilag: 9

Business Model Canvas - Bilag 1 9

SWOT-Analyse - Bilag 2 11

PESTEL-Analyse - Bilag 3 12

Regnskabsanalyse - Bilag 4 13

Uddrag
Forretningsmodellen er henvist til vores Business Model Canvas, der er vedhæftet som bilag. Brøndbyernes Idrætsforening har i alt 350 nøglepartnere.

Deres partnere strækker sig over en masse forskellige selskaber og virksomheder. Klubbens Nøgleaktiviteter består af at skabe plads til alle. Klubben tilbyder bla. sæsonkort til alle sæsonens hjemmekampe.

Derudover har klubben topklasse VIP-faciliteter, der har plads til 2500 partnere. Klubben er også god til at skabe en god oplevelse for børnefamilierne.

For Brøndby IF er fællesskabet i højsædet. Klubben fokuserer på at få skabt en samhørighed mellem fansene, partnerne og spillerne.

---

Brøndby I.F. er en børsnoteret virksomhed. Det vil sige, at dele af virksomheden er købt af 24.000 forskellige aktionærer.

Aktionærerne har en stor andel i det økonomiske aspekt os Brøndby I.F. Hovedaktionæren Jan Bech Andersen som står på 54% af aktierne er især en vigtig partner for Brøndby I.F. i forhold til at drive en rentabel forretning.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu