Brøndby Synopsis 2020 | Erhvervscase

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik

Resultat af analysefasen
Kritiske succesfaktorer
KSF 1 - Sportslige præstationer
KSF 2 - Høj brandværdi (kendskabsgrad)
KSF 3 - Periferiydelser

Udfordringer/muligheder:
Udfordring/mulighed 1 - Fans udenfor Sjælland
Udfordring/mulighed 2 - Truslen fra substituerende produkter
Udfordring/mulighed 3 - Mere Masterclass

Handlingsforslag:
Udfordring/mulighed 1 - Fans udenfor sjælland
Handlingsforslag 1 - Brøndby hotel
Handlingsforslag 2 - Sæsonkortholdere udenfor Sjælland for bonusser
Udfordring/mulighed 2 - Truslen fra substituerende produkter
Handlingsforslag 1 - Udnyttelse af stadion udenfor sæsonen
Handlingsforslag 2 - fokus på e-sport
Udfordring/mulighed 3 - Mere masterclass
Handlingsforslag 1 - Større talentspejder netværk
Handlingsforslag 2 - Brøndby skole/udvidelse af nuværende system
Metodeafsnit
Kildeliste
Bilag

Uddrag
Brøndby er et A/S selskab, de havde i 2018 en omsætning på omtrent 185 millioner og leveret et overskud på 10 millioner, Brøndby er primært en servicevirksomhed da de ikke sælger noget fysisk produkt som sådan, men en service/tjenesteydelse da du kan købe billetter og sæsonkort til at komme ind og se deres kampe på Brøndby stadion som kan rumme 28.000 tilskuere. De er dog også lidt en handelsvirksomhed da de jo sælger merchandise osv. Brøndbys store konkurrenter i Danmark er FCK, FCM, FCN & AGF, de agerer alle på den sportslige fodbold branche i Danmark, altså i Superligaen. Som sagt er nogle af Brøndbys kendetegn og stærke sider deres store og loyale fanbase for ikke at glemme der historie, og den række store spillere der har repræsenteret klubben.

Brøndbys produkter er blandt andet merchandise, salg af kampbilletter og salg af spillere til dels også. Brøndby ide, vision, mission og forretningsmodel: visionen i klubben er at skabe et fællesskab, en klub, en værdi man vil som klub skabe rammerne for et fællesskab til fansene på baggrund af en troværdig klub på økonomisk og sportsligt. Deres mission går meget ud på bæredygtighed i fremtiden og at kunne arbejde sig hen mod at være så bæredygtige som muligt.

Ideen med klubben er som sagt at skabe gode rammerne for de mest engageret fans i Danmark, have et af de bedste akademier i Danmark, være så digitaliseret som muligt og skabe gode resultater både økonomisk og sportsligt. Så overordnet set er Brøndbys forretningsmodel altså at skabe gode resultater både økonomisk og sportsligt og man vil som klub skabe rammerne og fundamentet for et fællesskab til fansene.

---

Brøndby’s distribution af deres produkt er meget forhåndsbestemt i forhold til tv-aftalen samt øvrigt kampprogram i Danmark og Europa. Kampene bliver som udgangspunkt spillet i weekenderne eller i umiddelbar forlængelse heraf. Dette er for at sikre, at tilskuere og andre interessenter har mulighed for at følge kampene.

Placeringen af stadion gør, at det er nemt for aalborgenserne at gå til fodbold. Der kan dog være parkerings udfordringer, hvis man skal køre til stadion. Distributionen af merchandise sker via samarbejdspartnere og via webshop. Brøndby har tidligere haft en fysisk butik, hvilket var en begrænset succes. Brøndby skaber ikke den store værdi overfor kunderne under dette punkt. Den største værdi er stemningen på stadion i Brøndby, samt placeringen af kampene på tidspunkter, hvor det er muligt at tiltrække flest mulige tilskuere.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu