Brøndby IF | Erhvervscase

Indledning
Virksomhedens infrastruktur:
Brøndby har i omegnen af 24.000 aktionærer hvor hovedaktionæren, Jan Andersen sidder på 53% af aktierne, der dermed er en klar majoritet for klubben. Det betyder at man som civil kan købe sig medejer af klubben, og når man er børs orienteret, er der en masse ting man skal gøre til fondsbørsen. Dette kan give udfordringer, da de er Danmarks mest eksponeret virksomhed. Her overgår de både virksomheder som Carlsberg og LEGO, hvor problemerne kan være at der en masse fokus på Brøndby og informationer man må uddelegere til andre.

Indholdsfortegnelse
Business Model Canvas .................................................................. 3
Værdikædeanalyse .....................................................................4 - 6
Analyse af virksomhedens økonomiske situation ............................... .7 - 8
Porters generiske strategier .............................................................. 9
Analyse af Porters Five Forces .....................................................10 - 11
Analyse af makroøkonomiske forhold med Pestel ............................ 12 – 13
Købsadfæd, Beslutningsprocessen...............................................14 - 15
Analyse af konkurrencesituationen .................................................... 16
SWOT analyse ........................................................................... 17
TOWS analyse ...........................................................................18
Synopsis ..............................................................................22- 27
Litteraturliste ..................................................................... ... 28-29

Uddrag
Hos Brøndby arbejder man med fans; B2C markedet. En vigtig indsats i deres marketingstrategi er, at skabe rammerne og faciliteterne for at bygge en fankulturer af forskellige grupper. Skal man skabe disse rammer, behøver det at være klubbens egne fans, som står for dette. Her markedsfører de sig forskelligt til 4 segmenter, herunder familien, de modne og loyale, opinion standerne og de aktive fans. For at aktivere disse fans gennem deres marketingstrategi, er der forskel på familietyperne eller fansene på sydsiden, da der er forskellige tilgange og behov for fodbolden. Fællesnævneren er værdierne i det sociale, som helt basalt er det grundlæggende for fællesnævneren.

De er primært centreret gennem det digitale, da man lettere kan komme i kontakt med sine kunder gennem nyhedsbreve. Dog benytter de en brøkdel annoncering på Facebook, for at nå ud til alle deres 150.000 følgere.

Salg af billetter styres af firmaet Billetto, som også er deres primære distributionskanal. Når man har kampe løbende, kan man se hvor lang tid siden, de tidligere billetkøbere har været der. Her markedsfører man sig til “de gamle kunder” gennem tilbud, for at få en genkøbseffekt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her