Brøndby IF Erhvervscase 2020

Indledning
Teknologi: Den teknologiske udvikling har taget fart de seneste mange år. Det præger vores hverdag, selvom vi måske ikke mærker det. Det har ændret vores hverdag, selvom vi måske ikke tænker over det. Den teknologiske udvikling har ændret måden at handle ind på. Fuldstændig.

Vi er begyndt at handle online. Førhen gik man altid ned i butikken og købte, hvad man skulle bruge, for der var ikke nogen anden mulighed. I dag kan man handle alt online. Vi har opbygget en verden hvor man kan ligge hjemme på sofaen og gennem vores smartphones, tablets og computere kan vi udvælge præcis hvad vi vil have og hvornår vi vil have det leveret direkte til hoveddøren.

Dette er en af årsagerne til at convenience markedet har boomet som det har. Nu handler mænd endda. Endda med glæde. Mændene kan nu få opfyldt deres ”tech” behov og slippe for at gå ned i supermarkedet at handle, men i stedet gøre det hjemme fra sofaen.

Conveniencemarkedet er nu nået dertil hvor udbyderne af måltidskasser serverer op imod 400.000 måltider i ugen. Uden den teknologiske udvikling ville dette ikke have været en mulighed.

Den teknologiske udvikling har gjort at vi kan handle fra sofaen, den har gjort det nemt for producenterne at møde forbrugernes betingelser og yderligere har den teknologiske udvikling også gjort det muligt at markedsføre sig mere målrettet.
Den teknologiske udvikling lige så vel som måltidskasserne har i dette tilfælde også imødekommet forbrugernes krav om nemme og hurtige løsninger. Der er naturligvis også konkurrence på convenience markedet.

Virksomheder kæmper for at have den smarteste løsning på forbrugernes problemer og derfor kræver det af virksomhederne, at de følger den teknologiske udvikling og implementere de nyeste teknologier der kan hjælpe dem med at tilfredsstille deres kunder. Økonomi: Danmarks økonomiske situation har naturligvis også en finger med i spillet indenfor conveniencemarkedets ekstreme vækst.

Danmarks økonomi har i de seneste år været i højkonjunktur, hvilket betyder at vores økonomiske situation er god. Vi er et land i vækst, med en høj beskæftigelse. Vi er et land hvor arbejdet fylder meget for borgerne og optager meget af vores tid. Det betaler sig ganske vidst i kroner og øre, men det bruger vores tid.

Derfor er det blevet ganske normalt at søge mod nemme og hurtige løsninger. Gerne så tidsbesparende som muligt. Men med god økonomi, følger også at forbrugerne stiller nogle krav. Vi vil ikke blot have hurtige og

Indholdsfortegnelse
Metodeovervejelser 3
Kritiske succesfaktorer 5
Udfordringer 6
Handlingsforslag 7
Konsekvensberegninger & konsekvenser 7
Bilag 14
Kildeliste 35

Uddrag
Klubbens fire segmenter har forskellige behov, derfor har Brøndby IF arbejdet mod at gøre deres fodboldklub attraktiv for alle segmenter . Fodboldklubben Brøndby IF befinder sig på konsumentmarkedet .

Ved købsadfærd er der tale om en forbrugers handlinger, i forbindelse med et køb . Indsigt i forbrugernes adfærd giver virksomheden mulighed for tilpasse, påvirke samt forudse forbrugernes handlinger . Behov kan være psykisk eller fysisk uligevægt, hvilket i de fleste situationer kan afhjælpes af en handling. Ifølge Maslows behovspyramide har mennesket 5 forskellige typer behov. Det fysiske behov, tryghedsbehov, sociale behov, egobehov og behov for selvrealisering.

Brøndby IF dækker forbrugerens sociale behov, idet at forbrugeren får lov til at være en del af et fællesskab både inde og udenfor stadionets rammer. Brøndby IF gør sig umage med at skabe nogle gode sociale rammer for deres forbruger, da de fire segmenter har forskellige sociale behov.

Fællesnævner for dem alle, er fællesskabet Fx. har Børn og unge brug for nogle sjove aktiviteter til at holde dem i gang, hvor de aktive fans ville snakke og diskutere fodbold Udover det sociale behov, kan fodboldklubben også dække et ego behov hos sæsonkort ejer. Ego behovet kommer i form af, adgang til eksklusive kampe. Dette eksklusive element har gjort at sæsonkort salget er steget.

---

Vi har valgt at tage udgangspunkt i dette og sagt at det ville være det bedste scenarie for Brøndby IF. Det værste scenarie vil være 100.000 visninger og en indtjening på 20.000 kr. Derudover vil en konkurrence skabe øget omkostninger, da præmierne koster penge og samtidig er der også omkostninger ved forsendelse af præmierne.

Da det er svært at sige hvor mange nye medlemmer YouTube videoen vil føre til, tager vi udgangspunkt i, at jo flere visninger, jo flere nye medlemmer kommer der. En video på 700.000 visninger vil dermed skabe flest nye medlemmer for Brøndby IF.

Det samme gælder konkurrencerne, da det er svært at sige, om konkurrencerne, vil skabe nye medlemmer. Dog forventes det, at konkurrencer vil være med til at øge antallet nye medlemmer, ift. hvis det kun var en YouTube video.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her