Brøndby IF | Erhervscase

Indholdsfortegnelse
Virksomhedens forretningsmodel 2
Resultater fra analysefasen 3
Hovedkonklusion 1: Rentabilitetsanalyse 3
Hovedkonklusion 2: Konkurrencesituation 3
Hovedkonklusion 3: Produktudvikling 3
Hovedkonklusion 4: Generisk strategi 3
Kritiske succesfaktorer 4
Faktor 1: Brøndby IF Masterclass 4
Faktor 2: Sponsorer 4 Faktor 3:
Gode sportslige præstationer 4
Faktor 4: Nye fans i form af børn og unge 4
Virksomhedens udfordringer 4
Udfordring 1: Stor konkurrence om nye unge fans 4
Udfordring 2: Dårlig rentabilitet 4
Udfordring 3: Arbejdernes Landsbank stopper som hovedsponsor 4
Løsningsforslag og konsekvenser 5 Metode 6 Kildeliste 7
Bilag 8
Bilag 1: SWOT 8 Bilag 2: TOWS 9

Uddrag
Hovedkonklusion 1: Rentabilitetsanalyse
Brøndby har haft en forringet rentabilitet fra år 2018 til 2019, her er afkastningsgraden faldet fra 5% i 2018 til -34,6% i 2019. Der er tale om et fald på 39,6 procentpoint.

Afkastningsgraden ligger derfor ikke på et tilfredsstillende niveau. Derudover er overskudsgraden også faldet fra 5,2% i 2018 til -52,3% i 2019. Det svarer til et fald på 56,5 procentpoint.

Næsten alle de andre analyserede nøgletal har også udviklet sig negativt, alt i alt er virksomheden rentabilitet forringet i perioden.

Hovedkonklusion 2: Konkurrencesituation
Konkurrencesituationen er hård i branchen hvis man fokusere på det yngre segment, her har de unge nemlig måske ikke endnu fundet frem til hvem de gerne vil holde med, og der er her rigtig mange konkurrenter for Brøndby.

Dog er konkurrencesituation meget lav ved det lidt ældre segment, da de her har fundet frem til hvem de vil holde med, og derfor er meget loyale.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her