Brøndby | Erhvervscase | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Indholdsfortegnelse 1
Virksomhedens forretningsmodel - BMC 2
SWOT Analyse 2
Kritiske succesfaktorer 3
Kritisk succesfaktor 1 3
• Udfordring 3
• Løsningsforslag 1 og konsekvens 3
• Løsningsforslag 2 og konsekvens 3
Kritisk succesfaktor 2 4
• Udfordring 4
• Løsningsforslag 1 og konsekvens 4
• Løsningsforslag 2 og konsekvens 5
Kritisk succesfaktor 3 5
• Udfordring 5
• Løsningsforslag 1 og konsekvens 6
• Løsningsforslag 2 og konsekvens 6
Kritisk succesfaktor 4 6
• Udfordring 7
• Løsningsforslag 1 og konsekvens 7
• Løsningsforslag 2 og konsekvens 7
Kritisk succesfaktor 5 8
• Udfordringer 8
• Løsningsforslag 1 og konsekvens 8
• Løsningsforslag 2 og konsekvens 8
Bibliografi 9
Bilag 10
• Ansoff’s vækststrategier 10
• Værdikædeanalyse 10
• Business Model Canvas 12
• PESTEL 14
• Regnskabsanalyse 16
• Porters Five Forces 17
• Metodeovervejelser 18

Uddrag
Kritisk succesfaktor 1
Fansene betyder meget for Brøndbys forretning, og hovedformålet med hele konceptet er fællesskab

og det at skabe en god fankultur. Derfor er det vigtigt for Brøndby at skabe de gode rammer og faciliteter for deres fans, så de får en god oplevelse med underholdningsværdi.

Det er også vigtigt, at man overbeviser fansene om at de skal komme på stadion selvom man er i en svær periode præstationsmæssigt.

Udfordring
På trods af en i forvejen stor fanskare, så skal Brøndby forsøge at optimere loyaliteten blandt fansene.

I de svære perioder ønsker man stadig folk på stadion. Udfordringen er også at skabe nye fans, som kan blive omdannet til Brøndbyfans og gøre Brøndby til en attraktiv klub at være supporter for.

Løsningsforslag 1
Brøndby består både af fysisk fodbold, men også virtuel fodbold. Det er noget du kan udnytte ved at etablere flere arrangementer

hvor fans kan komme en dag og eventuelt spille en FIFA-kamp mod enten nogle af fodboldspillerne fra den virkelige verden eller dem der spiller e-sport og FIFA til dagligt.

Ved dette tiltag vil Brøndby kunne skabe en nær kontakt og en tættere relation til deres fans, og dermed forhåbentlig kunne få dem overbevist attraktiviteten ved Brøndby.

Ved sådan en dag vil fansene få muligheden for at møde spillerne personligt, og man vil kunne knytte et mindre bånd, der på sigt kunne skabe en loyal fan, hvilket er yderst positivt for Brøndby.

Konsekvenser
Et løsningsforslag som dette ville øge Brøndbys omkostninger, fordi det koster penge at stable et sådant arrangement på benene.

Der vil bl.a. blive øgede personaleomkostninger, fordi der skal være mennesker omkring fansene, der kan holde styr på tingene og sætte det hele op.

Der er også omkostninger til vareforbrug, fordi der formodentlig skal købes snacks ind til de fremmødte for igen at skabe de gode rammer, og gøre hele arrangementet til en god oplevelse.

Løsningsforslag 2
Sæsonkortholdere har en stor betydning for Brøndby, fordi det typisk er genkøbere og de bidrager godt til omsætningen.

Dog er det ikke alle der udviser samme loyalitet, så man kunne i Brøndbys situation udløse ekstra fordele for både genkøbere, men også nye købere af sæsonkort.

Derfor kunne man tilbyde at man eventuelt kunne tage en ven med ind til en valgfri fodboldkamp i Superligaen, for derved at gøre det attraktivt at købe eller genkøbe sæsonkort.

Sæsonkortholdere er typisk folk som har en tæt relation til klubben eller har haft, og for at genskabe den relation, så vil de formodentlig sætte pris på, at det bliver behandlet mere eksklusivt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu