Brøchners Hotels AS | Afsætning | 10 i Karakter

Indledning
I denne opgave har vi anvendt opgavemateriale, hjemmesider, artikler samt faglige modeller og teorier inden for faget afsætning, til at udarbejde vores analyse, med brug af de rigtige informationer.

Følgende opgave indledes med en virksomhedskarakteristik af Brøchner Hotels A/S. efterfølgende har vi udarbejdet en analyse af de eksterne forhold, i form af omverdensmodellen, konkurrence tragtmodel samt konkurrencemæssige positioner.

Derudover har vi udarbejdet en OT - Analyse på baggrund af vores forrige analyser. Dette gøres for at fastlægge Brøchner Hotels muligheder og trusler

dem har vi fundet ved brug af omverdensanalysen som er en ekstern analyse. Til sidst kommer vi med en vurdering på hotelkæden Brøchners hotels .

Indholdsfortegnelse
Introduktion 3
Virksomhedskarakteristik af Brøchner Hotels A/S 4
Omverdens model 5
Analyse af konkurrencesituationen i hotelbranchen 8
OT - opstilling og vudering 9
Kildeliste: 10

Uddrag
Brøchner Hotels A/S er en dansk hotelvirksomhed i hotelbranchen, baseret i København. Grundlagt i 1982, da Einer Honoré købte Hotel Kong Arthur til datteren og svigersøn Søster og Hans Brøchner-Mortensen.

De ejer i dag både Boutique hoteller såsom Hotel SP34, Hotel Herman K, Hotel Ottilia, Hotel Danmark, Avenue hotel og Hotel astoria og et Hotel i Aarhus, BOOK1 design Hotel

som åbner i 2020 og med en omsætning på 200 mio. på tværs af hotellerne i 2017 er de en førende dansk hotelvirksomhed. Deres vision er at blive Danmarks førende boutique hotelkæde, som de er godt på vej imod.

Hotelkæden er en servicevirksomhed på det danske marked, hvis målgruppe er voksne mennesker mellem 25-55 år, som ønsker et anderledes hotel

hvor det ikke blot er et værelse med en seng, men at det er hygge med familie, venner og kollegaer. De tilbyder gamle bygninger med historie med veldesignet og moderne værelser på deres 6 boutique hoteller.

En af virksomhedens kernekompetencer er at sætte kunden i centrum og at deres hoteller skal drives med omtanke og man kan med varme, glæden og generøsitet føle sig velkommen i deres hoteller.

Brøchners hotels KSF’ere er en høj serviceydelse, da det er vigtigt i branchen for at skabe kundetilfredshed. De er innovative, kommer med nye koncepter på markedet og udvider deres sortiment.

De stræber efter at blive mere bæredygtige og arbejder meget med CSR. Virksomheden befinder sig i en branche med mange konkurrenter

men med stigende vækst og en omsætning på 200 mio. kr. i 2017 på tværs af deres hoteller anser virksomheden deres markedsandel på under 0,8%, som stigende .

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu