Brøchners Hotels | Afsætning | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik 3
Kritiske succes faktorer 4
Virksomhedens udfordringer 5
- Udfordring 1 - Udbredelse af det geografiske område Brøchner Hotels befinder sig på. 5
- Udfordring 2 - Forbedring af kendskabsgrad og øget omtale 5
Analyse af udfordringer 5
Handlingsforslag 6
- -Udfordring 1 – Handlingsforslag 1 6
- Økonomiske konsekvenser 6
- Markedsmæssige konsekvenser 7
- Bæredygtighed 7
- Udfordring 1 – Handlingsforslag 2 7
- Økonomiske konsekvenser 7
- Markedsmæssige konsekvenser 8
- Bæredygtighed 8
• Anbefaling af handlingsforslag 8
- Udfordring 2 – Handlingsforslag 1 - Tv-reklamer 8
- Markedsmæssige konsekvenser 8
- Økonomiske konsekvenser 9
- Bæredygtighed 9
- Udfordring 2 – Handlingsforslag 2 - Promovering gennem erhvervsorienterede hjemmesider 9
• Anbefaling af handlingsforslag 10
Metode: 10
- -Bilag: 10
- Bilag: bygning 11
- Bilag: økonomi 11
- Bilag (omverdensmodellen) 11
- Bilag (generisk strategi) 13
- Bilag (vækststrategi) 13
- (Bilag – BMC) 14
- Indformationssøgning Error! Bookmark not defined.
Kildeliste 19

Uddrag
Brøchners Hotels blev etableret i 1982 af Einar Honoré. Virksomheden har hovedstol placeret i København K. I 2013 spaltede man virksomheden i to

da to nye ejere, grundet generationsskifte, ikke var enige i måden at føre virksomheden videre. Den nye ejer af selskabet er Søren Brøchner-Mortensen.

Dette er et aktieselskab, med 27 ansatte. Brøchners Hotels har et resultat på -5.534.000kr i 2019. Egenkapitalen lyder på 55.559.000kr.

Som navnet antyder, er Brøchers Hotels en del af hotelbranchen og bygger på et helt specielt koncept med luksus ‘boutique’ hotels.

Dette gør dem også til en servicevirksomhed, da de sælger overnatninger m. spise/drikke, og ikke et håndgribeligt produkt.

Disse er primært lokaliseret i hovedstadsområdet, men virksomheden har fornyeligt udvidet med et hostel i Aarhus.

Brøchners Hotels er i konkurrence med alle der udbyder overnatninger i hovedstadsområde og Århus, men den snævre konkurrence kommer i form af andre luksushoteller og overnatningsmuligheder.

Grundet den høje pris er målgruppen folk med et højere rådighedsbeløb, da man betaler for en oplevelse lige såvel at man betaler for ‘bare en overnatning.’

De formidler selv at deres primære målgruppe er internationale rejsende på 30+ for deres B2C del. Deres andet område indenfor målgrupper er deres B2B, hvor mange forretningsrejsende benytter sig af Brøchners Hotels.

De sælger ikke kun en hotelovernatning, men har en masse periferiydelser som deres barer, restauranter, morgenmad og vinsmagning (wine hour).

---

Hamborg er en tiltalende lokation for et nyt Boutique hotel. Brøchner Hotels ønsker at kigge syd for Europas grænse pt, når de snakker om at ekspandere, grundet bla. Kulturelt forståelse, overenskomst, skatteregler og virksomhedsregler.

De kigger på Tyskland som det første land, da det er et stabilt land med opsving og passer godt på Brøchners marked.

En bygning beliggende i området Hamburg Gängeviertel, hvilket er et historisk kunstnerisk kvarter som skulle skabe frisind for kulturskabende mennesker, som ligger midt i byen Hamburgs hjerte.

Denne bygning (bilag), er perfekt for Brøchner Hotels værdigrundlag. Butik-hotel segmentet passer perfekt på denne bygning og område hvor hotellet har design og Indretningen som skal føles hjemmelig, og man skal være “en del af gaden og kulturen”.

Økonomisk var salgsprisen på bygningen ikke informeret, men under økonomiske konsekvenser kan man se konsekvenserne.

Kort om købsadfærden for målgruppen i dette segment i Hamburg: Hamborg er omdrejningspunkt for handel i Nordtyskland og med omkring 2 Mio mennesker inde i Hamborg by er det Tysklands næststørste by.

Hotelpriserne i Hamborg minder meget om de danske, dog kan man spise billigere i Hamborg end i Danmark.

Hamborg er delt op i 7 bydele / distrikter og vi har valgt placeringen af Hotellet i delen “Hamborg Mitte” som er kendt for både sit erhvervsliv og turistede weekendture, hvilket passer perfekt til Brøchner Hotels koncept.

Købsadfærden og selve placeringen vil derfor både matche den erhvervsrejsende og blot turisten som kommer for at opleve Hamborg.

I dette Gängerviertel kvarter ligger der nuværende konkurrenter som Scandic Hamburg, Side design hotel Hamburg og Hamburg Marriott.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu