Brøchner Hotels | Erhvervscase | Noter

Indholdsfortegnelse
1. Virksomhedskarakteristik af Brøchner Hotels
1.1. SWOT
2. Identificer kritiske succesfaktorer
3. Identificer udfordringer
3.1. Udfordring 1: Hvordan opretholder Brøchner Hotels sin vækst, når udbuddet af værelser i KBH stiger markant?
3.1.1. Løsningsforslag til, hvordan Brøchner Hotels kan bevare sin markedsandel, når udbuddet i KBH stiger markant?
- Løsningsforslag 1: Lave flere luksus boutique hoteller for at kunne følge det stigende udbud.
- Løsningsforslag 2: Udbygge det potentielle marked af den primære målgruppe.
- Løsningsforslag 3: Fortsætte med yderligere ekspandering gennem diversifikation.
3.1.2. Konsekvenser ved de forskellige løsningsforslag
- Konsekvenser ved løsningsforslag 1: Lave flere luksus boutique hoteller for at kunne følge det stigende udbud.
- Konsekvenser ved løsningsforslag 2: Udbygge det potentielle marked af den primære målgruppe
- Konsekvenser ved løsningsforslag 3: Fortsætte med yderligere ekspandering gennem diversifikation.
3.2. Udfordring 2: Lav kendskabsgrad
3.3. Udfordring 3: Internationalisering med succes på niveau med hjemmemarkedet
3.3.1. Løsningsforslag til, at skabe internationalisering med succes på niveau med hjemmemarkedet
- Løsningsforslag 1: Træde ud på markeder med meget kort miljøafstand på baggrund af grundig analyse af forholdene i landet.
- Løsningsforslag 2: Stifte partnerskab med udenlandske hotelkæder for at kunne skabe gode rammer for et boutique hotel i udlandet.
- Løsningsforslag 3: Køre samme forretningside som i Danmark ved at sikre sig gamle og historiske bygninger og beliggenhed i lokalområder.
3.3.2. Konsekvenser ved de forskellige løsningsforslag
- Konsekvenser ved løsningsforslag 1:Træde ud på markeder med meget kort miljøafstand på baggrund af grundig analyse af forholdene i landet.
- Konsekvenser ved løsningsforslag 2: Stifte partnerskab med udenlandske hotelkæder for at kunne skabe gode rammer for et boutique hotel i udlandet
- Konsekvenser ved løsningsforslag 3: Køre samme forretningside som i Danmark ved at sikre sig gamle og historiske bygninger og beliggenhed i lokalområder
3.4. Valgt udfordring
3.4.1. Valg af udfordring: Udfordring 1: Hvordan opretholder Brøchner Hotels sin vækst, når udbuddet af værelser i KBH stiger markant?
3.4.2. Valg af løsningsforslag: Løsningsforslag 2: Udbygge det potentielle marked af den primære målgruppe.
3.4.3. Backup løsningsforslag: Lave flere luksus boutique hoteller for at kunne følge det stigende udbud.
4. Metode
5. Kildeliste
6. Bilag

Uddrag
Brøchner Hotels er et dansk aktieselskab, som blev grundlagt i 1982. Brøchner Hotels er en gammel familie koncern og ejes idag af Søren Brøchner som er søn af de oprindelige grundlæggere.

Virksomheden har i dag 6 åbne hoteller i København og er i gang med at åbne et hostel i Århus. Samtidig har Brøchner Hotels et mål om at udvide sin forretning i udlandet.

Brøchner Hotels lægger vægt i at der skal være høj service på deres hoteller samt at hotellerne skal ligge i lokalmiljøer og gerne i gamle og historiske bygninger.

Desuden tager Brøchner Hotels en masse tiltag for at mindske deres påvirkning på miljøet, som f.eks. Earth Hour.

Virksomheden har i de seneste år haft nogle gode år med gode resultater på bundlinjen og omsatte i 2018 for lige under 300 millioner kroner.

---

Ved at stifte partnerskab med udenlandske hotelkæder sikre man sig et indgående kendskab til det marked, man træder ind på.

Den nye partner har på forhånd formået at fastsætte sig på det gældende marked og har et indgående kendskab til branchen og forbrugerne.

Dette er til stor værdi for Brøchner Hotels, der ikke selv har learned by doing i dette land og kan dermed forbedre sin konkurrencemæssige position ved at stifte partnerskab. .

Løsningsforslag 3: Køre samme forretningside som i Danmark ved at sikre sig gamle og historiske bygninger og beliggenhed i lokalområder

Til at opnå succes på det danske marked har udvælgelsen af lokaler været en markant medfaktor. Ved at anvende gamle bygninger får de historien og sjælen foræret, hvilket forbrugerne efterspørger.

Ved at træde ud på markeder er dette aspekt væsentligt at inddrage i sin internationalisering på nye markeder med overvejende ens forbrugeradfærd og præferencer.

Dette vil danne et godt afsæt til at skabe internationalisering med succes, ved at få den efterspurgt historie og sjæl foræret.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu