Brøchner Hotels | Erhvervscase | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedspræsentation 3
Metodevalg 3
Kritiske succes-faktorer 4
Virksomhedens udfordringer 5
Handlingsforslag 6
Konsekvenser 7
Metoderefleksion 8
Refleksioner over gruppens arbejde 8
Litteraturliste 9
Bilag 11
- Bilag 1: Business Model Canvas 11
- Bilag 2: Regnskabsanalyse 14
- Bilag 3: Værdikædeanalyse 15
- Bilag 4: Omverdensanalyse 23
- Bilag 5: SWOT 26
- Bilag 6: Resultatopgørelse 28
- Bilag 7: Balancen 28
- Bilag 8: Rentabilitet 29
- Bilag 9: Indtjeningsevne 29
- Bilag 10: Kapitaltilpasningsevne 29
- Bilag 11: Soliditet og likviditet 29
- Bilag 12: Datterselskaber 30
- Bilag 13: Omsætning 2017 30
- Bilag 14: 30

Uddrag
Brøchner Hotels er en gammel familiekoncern indenfor hotelbranchen, som blev etableret i 1982 af forældrene til den nuværende ejer.

Hotelkæden er en servicevirksomhed, idet produktet er overnatninger, og konkurrenterne er dem, der tilbyder det samme, altså overnatninger.

Det kan være alt mellem andre hoteller til AirBnB og Bed & Breakfast. Brøchner Hotels har i dag seks boutiquehoteller, som ligger centralt i København.

Derudover åbnede virksomheden et helt nyt design, hostel i Aarhus i 2020. Hotellerne er renoverede historiske bygninger, hvilket er grundstenen for Brøchner Hotels’ koncept.

---

Det første område er virksomhedens produkter eller serviceydelser, der skaber værdi for målgruppen.

For Brøchner Hotels er det de ekstraordinære oplevelser udover overnatningen, som f.eks. Wine Hour med gratis vin. Desuden er det største værditilbud selve overnatningen, som er virksomhedens kerneydelse.

Derudover har Brøchner Hotels fundet en nem og hurtig måde at check-in og check-out. Dette foregår over en app, hvor betalingen også foregår samt nøglen til værelset, som også foregår gennem telefonen.

Dette har altså medført, at disse pain points, som gæsterne bliver irriteret over, er forsvundet. Dette område danner grundlaget for driften i virksomheden.

Det næste punkt omhandler virksomheden kunder. Brøchner Hotels befinder så både på konsument- og producentmarkedet.

Altså både på B2B og B2C. Producentmarkedet kalder Brøchner Hotels også for business, og det omhandler altså forretningsrejser, hvor forretningsfolk overnatter en enkelt eller to nætter på hotellet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu