Brøchner Hotels | Erhvervscase | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedens historie: 3
Kritiske succesfaktorer: 4
Udfordring 1: 5
- Løsningsforslag: 5
- Konsekvens ved løsningsforslag: 9
Udfordring 2: 9
- Løsningsforslag: 10
- Konsekvens ved løsningsforslag: 11
Metode: 11
Konklusion: 11
Bilag: 12
- Bilag 1: Maslows Behovspyramide 12
- Bilag 2: SWOT modellen 13
- Bilag 3: Rentabilitetsanalyse 14
Kilder: 17

Uddrag
Brøchner hotels blev etableret i 1982, hvor hotellet bestod af blot 50 værelser. Siden da er hotelkæden blevet udvidet, og de har etableret 5 nye hoteller og 1 hostel.

Hotelkæden ejes i dag af Søren Brøchner og hans kone. Brøchner Hotels tager udgangspunkt i konceptet “boutique hoteller”, som er små, hjemlige og hyggelige hoteller.

70 % af de overnattende gæster er internationale, mens de resterende 30 % er nationale. De henvender sig til en målgruppe med middel-over middel indkomst, da deres pris er højere end gennemsnittet.

Virksomhedens værdigrundlag ligger i det de kalder APO, hvilket står for ansvar, passion og omsorg.

Derudover har de to målsætninger for deres kunder, enten skal kunden anbefale Brøchner Hotels til deres omgangskred

eller også skal kunden bo på et Brøchner Hotel næste gang de skal på hotel - begge dele ville selvfølgelig være bedst.

Dette beskriver den administrerende direktør Karim Nielsen som det enkelte strategiske fundament der var nok til at starte hotelkæden op.

---

Danmarks bidrag til FN’s 17 verdensmål har for to år i træk ligget i toppen. i blandt disse verdensmål er der bl.a. taget en beslutning om at i 2030 skal medlemslande være med til at afskaffe ting ulighed

fattigdom og sikring af gode uddannelser og retten til sundhed. Danskere har en stor interesse i FN’s 17 verdensmål og hvordan vi bidrager til dem.

Vi har valgt at kigge på målene hver for sig og besluttet os for, hvilke mål der er mest oplagte at donere pengene til.

Brøchner Hotels skal donere til 4 forskellige mål om året.Vi har besluttet at de skal skifte mål hvert kvartal. kom frem til at det var verdensmål 1 der omhandler afskafning af fattigdom.

Det første kvartal har vi belsuttet at de skal donere penge til verdens mål nr. 1, som handler om fattigdom. Grunden til dette er, at det er det mål Danmark samlet har doneret flest penge til.

Derfor mener vi, at mange ser det, som det et af de vigtigste mål at donerer til. Dermed har det skaber det en værdi af vigtigheden af menneskeliv og at vi er der for hinanden.

Dernæst besluttede vi os for det andet verdensmål som er verdens mål nr. 11, da det omhandler bæredygtige byer og lokalsamfundet.

Vi har besluttet os for at verdensmål nummer 11. skal være det næste verdens mål Brøchner Hotels skal støtte.

Begrundelsen for dette verdens mål er at Brøchner Hotel fokuserer meget på lokalsamfundet, eftersom de har mange lokale gæster der besøger dem og er dermed en måde at give tilbage på.

Verdens målet nr. 2 og det tredje mål der skal doneres til. Omhandler sult og er et de mål mange danskere donere til, specielt i julen.

Grunden til dette mål er valgt er, fordi Det viser samfundssind og hjælpen til at Danmark kan påvirke den stigende sult i ulande.

Til dette har vi lavet en skitse over markedsføringsstrategien ved dette. Et facebook opslag, som henvender sig til familier og lokale der både får en oplevelse ud af hotelopholdet

men samtidig en god plet på samvittigheden fordi deres 0,1% af deres ophold bliver doneret til bekæmpelsen af sult og temaet vil afspejle det på hotellerne.

Den sidste donation har vi besluttet os for skal gå til verdens mål nr. 13 der handler om klimaindsatsen som er en vigtig faktor der har indflydelse på alle verden over.

Dette vil dermed være en god mulighed for Brøchner Hotels at støtte op om det overordnede mål med FN’s verdensmål.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu