Brøchner Hotels | Erhvervscase | 10 i Karakter

Indledning
Vi vil i dette notat indsamle forskellige informationer om hotelvirksomheden Brøchner Hotels. Baseret på disse oplysninger vil vi udarbejde en virksomhedskarakteristik samt inddrage Business Model Canvas.

Derudover, vil vi foretage både interne og eksterne analyser af virksomheden med henblik på, at udarbejde en SWOT-analyse af Brøchner Hotels.

Til sidst vil vi udvælge de kritiske succesfaktorer for virksomheden og fastlægge de centrale udfordringer for Brøchner Hotels, samt løsninger for disse udfordringer.

Indholdsfortegnelse
Indledning: 1
Metode 1
Virksomhedskarakteristik: 2
- Kritiske succesfaktorer 3
- Kritiske succesfaktorer 1. Kundetilfredshed 3
- Kritiske succesfaktorer 2. Bæredygtighed 3
- Kritiske succesfaktorer 3. Økonomisk 3
- Kritiske succesfaktorer 4. Vedligeholdelse 3
Udfordringer: 4
Udfordring 1 - Hvordan kan Brøchner øge antallet af danske gæster 4
- 1.1.1 analyse af udfordring 1: 4
- 1.1.2 Handling Forslag 4
- 1.1.2 konsekvenser 4
Udfordring 2 - Prissætning 5
- 2.1.1 analyse af udfordring 2 5
- 2.1.2 Handling Forslag 5
- 2.1.3 Konsekvenser 5
Udfordring 3 - Lokationer 6
- 3.1.1 Analyse af Udfordring 3. 6
- 3.1.2 Handling Forslag 6
- 3.1.3 Konsekvenser 6
Bilag: 7
- Bilag 1 7
- -SWOT: 7
- Bilag 2 8
- BMC: 8
- Bilag 3: 9
- Regnskabsanalyse: 9

Uddrag
Kritiske succesfaktorer 1. Kundetilfredshed
Det er vigtigt for Brøchner Hotels at sørge for at de har en høj kundetilfredshed.

De har spørgeskemaer for at få feedback på, hvordan kundens ophold har været, og så sørger de for at kunden får god service. En høj kundetilfredshed sørger for at kunderne kommer tilbage igen og så skaber det god omtale for virksomheden.

Loyalitetsprogrammerne, som de benytter sig af gør, at kunderne får en gratis overnatning hver 8 nat, hvilket gør at kunden kommer tilbage.

Kritiske succesfaktorer 2. Bæredygtighed
Brøchner Hotels har en bæredygtige profil og den skal de opretholde. Den bæredygtige trend vokser, og det vil den formodentlig i lang tid.

Kunderne stiller derfor højere krav til virksomheder, og fravælger muligvis Brøchner hvis de ikke synes de gør nok ift. bæredygtighed.

Kritiske succesfaktorer 3. Økonomisk
For at Brøchner Hotels skal kunne vokse, som de har tiltænkt, er det enormt vigtigt at de har en høj overskudsgrad.

Kritiske succesfaktorer 4. Vedligeholdelse
At vedligeholde deres hoteller er en kritisk succesfaktor. I sammenhæng med kritisk succesfaktor 1. skaber det høj kundetilfredshed at hotellerne ser pæne og vedligeholdt ud.

Brøchner Hotels tager også en højere pris for overnatninger end andre steder, det er derfor vigtigt at prisen matcher luksuriøsiteten på hotellet. Det gør sådan at kunden føler at han/hun får noget for pengene

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu