Brøchner hotels | Erhvervscase | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
VIRKSOMHEDENS FORRETNINGSMODEL 3
RESULTATER FRA ANALYSEN 4
KRITISKE SUCCESFAKTORER 5
UDFORDRINGER 5
LØSNINGSFORSLAG 6
METODE 10
KILDELISTE 10
BILAG 11
OMVERDENSMODELLEN 11
KØBSADFÆRDSANALYSE: 13
SWOT 14
PORTERS 5 FORCES 15

Uddrag
Resultater fra analysen
Brøchner Hotels er en hotelkæde, som har luksus butikshoteller i Københavnsområdet og planer om at åbne et nyt hotel i Aarhus.

Brøchner Hotels tilbyder høj luksus samt høj kvalitet på deres hoteller, hvilket de gør en stor indsats ud af at fuldføre bedst muligt.

Brøchner Hotels er en familiekoncern, som blev startet i 1982. Brøchner Hotels er ejet af Søren Brøchner Mortensen.

Kritiske succesfaktorer
Indenfor Brøchner Hotels har vi fundet både eksterne og interne forhold for virksomheden, som der kan karakteriseres som KSF’ere.

Brøchner Hotels skal fortsat fokusere på beliggenheden af deres hoteller, i takt med åbning af nye hoteller, Blive ved med at fokusere på det høje serviceniveau.

---

Differentiere sig fra sine konkurrenter på markedet
Alle udbydere i hotelbranchen tilbyder det samme produkt, til forskellige priser og alle former for luksus og knap så luksus.

Dette gør at konkurrence i hotelbranchen er meget hård, da det i sidste ende er kunden som har magten.

Kunden prioriterer om man vil opholde sig i luksus eller bare have et sted og sove. Derfor bliver Brøchner Hotels nødt til at differentiere sig fra sin konkurrenter og tilbyde noget som de ikke kan.

Løsningsforslag 1: Videreformidling af koncept
Brøchner Hotels består på nuværende tidspunkt kun af en række luksuriøse boutique hoteller, som primært er rettet mod en målgruppe.

Udlændinge på forretningsrejse eller velhavende familier, der har remedier til en luksus oplevelse i indre København.

Brøchner Hotels tiltrækker derfor stort set kun denne type kunder, derfor bliver de nødt til at differentierer sig fra deres konkurrenter og potentielle indtrængere på markedet, hvis de skal skille sig endnu mere ud fra mængden end de gør i forvejen.

For at kunne differentiere sig fra deres konkurrenter, vil det være en oplagt mulighed at åbne en spa afdeling på deres hoteller med mest tilgang og højest antal kunde besøgende.

Dette vil være et attraktivt tilkøb ved siden af selve den ekstraordinære hoteloplevelse. Dette vil i første omgang være dyrt for Brøchner Hotels at opfører en helt spa afdeling

da dette båder, kræver tid, plads og mere personale, men på længere sigt anses dette for at være, en positiv investering for Brøchner Hotels.

Det er blevet rigtigt attraktivt for mange mennesker at tilbringe tid i spa. Dette er ikke kun længere kvinder der ønsker at bruge deres tid i sådan nogle omgivelser, men også mænd.

Derfor vil det være oplagt for Brøchner Hotels at udvikle deres i forvejen luksus koncept. Det vil åbenlyst have en dårlig påvirkning på indtjeningsevnen i første omgang for Brøchner Hotels, men dette vil forhåbentligt blive rettet op på over længere sigt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu