Brøchner Hotels AS | Erhvervscase

Indholdsfortegnelse
Metode 2
Virksomhedskarakteristik 2
KSF’er 3
- KSF 1 3
- KSF 2 4
- KSF 3 4
Udfordring 4
- Udfordring 1 - Brøchner Hotels har udelukkende hoteller i Danmark. 4
- Løsningsforslag 1 - åbning af hoteller i udlandet 4
- Konsekvenser 1 - forøgning af omsætning 5
- Udfordring 2 - Brøchner Hotels promovering og reklame er mangelfuld 5
- Løsningsforslag 2 - Sociale medier 5
- Konsekvens 2 - synlighed 5
- Udfordring 3 – Mange udbydere på markedet 5
- Løsningsforslag 3 - Medlemskab 6
- Konsekvens 3 – System, tid og penge 6
BILAG 6
- BMC 6
- Omverdensmodellen 7
- Regnskabsanalyse 9
- Bilag 3. Porters Five Forces 10
- Bilag 5. Værdikæden 11
- SWOT 13
Kildeliste: 14

Uddrag
Denne synopsis har vi skrevet med fokus på fagene Virksomhedsøkonomi og Afsætning. Derfor har vi benyttet modeller fra begge fag til vores analyse af virksomheden Brøchner Hotels A/S.

For at få skabt et overblik over virksomheden, har vi startet opgaven ud med en virksomhedsbeskrivelse. I virksomhedsbeskrivelsen indgår blandt andet virksomhedstype, ejerform og vækststrategi.

BMC-modellen benyttes i denne opgave til at beskrive virksomhedens forretningsmodel. Der benyttes også flere forskellige faglige modeller til at analysere virksomhedens eksterne og interne forhold.

Vi har også lavet en værdikædeanalyse og en Porters Five Forces til at fastslå virksomhedens position på markedet.

Brøchner Hotels A/S økonomiske situation har vi analyseret ved brug af en intern regnskabsanalyse, hvor virksomheden bliver sammenlignet med de foregående år.

Der bliver samlet op på analyserne ved brug af en SWOT-analyse. SWOT-analysen er væsentlig, når der skal findes KSF’er og udfordringer.

Vi vil bruge både internt og eksternt materiale til at besvare opgaven. Materialet vil blive bearbejdet med en kildekritisk tilgang.

---

Brøchner Hotels er en servicevirksomhed og et aktieselskab. Virksomheden blev grundlagt i 1982 af Einar Honoré hvor han opkøbte Hotel Kong Arthur til sin datter og hendes mand Hans Brøchner Mortensen.

Siden har deres børn overtaget hotelkæden i 2009. Virksomheden udbyder udlejning af hotelværelser og andre periferiydelser som fx deres barer.

Der er i dag over 200 ansatte og i alt 555 værelser fordelt på deres seks luksus-boutique hoteller i København:

Hotel Herman K, Hotel Ottilia, Hotel SP34, Hotel Danmark, Avenue Hotel Copenhagen og Hotel Astoria1. Udover dette er virksomheden igang med at etablere et nyt Hostel i Århus, som skal åbne i løbet af 2020.

Virksomheden benytter sig af en samarbejdsbaseret købsstrategi, eftersom de ser på deres leverandører, som samarbejdspartnere.

Virksomheden fungerer som en markedsniche i hotelbranchen, da deres priser er eksklusive, hvilket afspejler sig i deres høje serviceniveau og at deres hoteller er i topklasse.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu