Brøchner Hotels | Analyse | 10 karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedsbeskrivelse: 1
Forretningsmodel/Buisness Model Canvas: 2
Kritiske succesfaktorer: 3
Virksomhedens udfordringer: 4
Handlingsforslag: 6
Konsekvenser af valgte handlingsforslag 8
Metode 10
Litteraturliste: 11
Bilag 12
Bilag 1: Værdikædeanalyse 12
Bilag 2: Omverdensanalyse 13
Bilag 3: Regnskabsanalyse 14
Bilag 4: SWOT 15

Uddrag
Brøchner Hotels er en familieejet servicevirksomhed. Brøchner Hotels blev grundlagt i 1982, da familien opkøbte Hotel Kong Arthur. Hotel Kong Arthur blev allerede i 1989 udvidet fra 50-107 værelser.

Hotel Udvidelsen blev endnu større i 1997, da Hans Brøchner opkøbte Ibsens Hotel. Brøchner familien driver til dagligt 4 “botique-hoteller” som er mindre hoteller

der typisk har mellem 10-100 sengepladser, hvor der er lagt mere værdi i indretning og vægt. I 2021 har de planer om at åbne et nyt hostel i Århus.

I 2009 blev virksomheden overdraget til Søren og hans søster Kirsten. Der også i dag ejer virksomheden 100%.

Fra år 2011 til år 2020 er Brøchner Hotels gået fra at have 30 medarbejdere, til at have over 200. Brøchner Hotels er et aktieselskab.

Hvis vi tager udgangspunkt i vores casemateriale, så befinder Brøchner Hotels sig i regnskabsklasse C, da de har en omsætning på omkring 255 Mio, (89-313 Mio)

De har en balancesum på 117 Mio (44-156 Mio) Brøchner har 200+ ansatte i dag (50-250) Og derfor opfylder de alle kriterierne for at være i regnskabsklasse C.

Brøchner Hotels befinder sig i hotelbranchen. De befinder sig primært på B2C markedet, men fordi de også udlejer lokaler til konferencer, så befinde de sig også på B2B markedet.

De befinder sig i strategisk gruppe 3, da de henvender sig til high-end forbrugerne, da de er lidt dyrere end de fleste andre hoteller.

Brøchner Hotels er en servicevirksomhed, og sælger derfor kun ydelser til folk, i form af de hoteloplevelser de tilbyder deres kunder. De har en bar på deres hoteller, hvor de tilbyder folk drikkevarer, så ud over deres service, sælger de få fysiske produkter.

Deres målgruppe er 35+ da de primært forsøger at tiltrække folk der enten kommer med noget arbejde, eller et familieophold. Brøchner Hotels er en niche, da de er meget kvalitetsbevidste, omkring deres hoteller, og generelt deres indretning i hotellerne.

---

- Befinder sig kun i Danmark
Vi hører i casematerialet at nuværende ejer Søren Brøchner udtaler sig omkring de ikke befinder sig på de udenlandske markeder endnu.

Dette kan være en udfordring for Brøchner Hotels, da de derfor ikke kan opnå en større omsætning, som de kunne få i udlandet.

Udover flere kunder, så ville det også være godt for deres omtale, at få deres virksomhed spredt til flere lande, så en større del af udenlandske befolkninger også kunne se og opleve deres hoteller.

- Hotellerne hedder ikke det samme
Brøchner Hotels har 5 forskellige hoteller i København. Ingen af deres hoteller har det samme navn.

Dette kan være en udfordring for Brøchner Hotels, da det vil betyde kunderne ikke vil tænke det er et Brøchner hotel, da de måske ikke har set hotellets navn før. Dermed kan mange måske vælge hotellet fra, da de ikke tror det er fra Brøchner.

- Højere priser end konkurrenterne
Brøchner Hotels henvender sig til high-end forbrugerne, og derfor er deres priser på hotelovernatninger også dyrere end deres konkurrenter.

Så hvis forbrugerne ikke er villige til at betale lidt mere for en overnatning, og derfor vælger et billigere hotel, så får Brøchner Hotels ikke en større omsætning.

- Det er en udfordring at nå ud til målgruppen på en anden måde end Booking.com og Expedia.com.

Brøchner Hotels er meget afhængige af Booking.com og Expedia.com, da det er på de platforme at Brøchner Hotels udlejer mange værelser.

Men det er ikke billigt at bruge Booking.com og Expedia.com. Brøchner Hotels mister ca. 7% af deres omsætning på at udleje deres hotelværelser på disse platforme.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu