Brøchner Hotels | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Situationsanalyse

Forretningsmodel:
- Business model Canvas

Intern analyse:
• Værdikæde
• Konkurrence strategi
• Regnskabsanalyse

Ekstern analyse:
• Makroøkonomiske forhold
• Omverdensmodellen
• Porters five forces

De 7 p’er.

Serviceleverancesystemet

Analyse opsamling:
• Swot-analyse

Kritiske succesfaktorer

Udfordringer og løsningsforslag:
- Udfordringer
- Løsningsforslag
- Konsekvenser
- Kilder

Uddrag
De kritiske succesfaktorer er det virksomheden skal være særlig god til. Det vi har vurderet, at Brøchner Hotels skal være særlig god til er:

• Det er vigtigt for Brøchner Hotels, at de fastholder deres rigtig høje service- og kvalitetsniveau. Hvis ikke niveauet fastholdes

vil deres brands tiltrækningsevne falde, derfor vil de have sværere ved at konkurrere på det internationale marked, og kan på den måde ikke få nye kunder udefra.

• For at Brøchner kan tjene penge, er det vigtigt at de opretholder deres gode aftaler med nogle af de internationale OTA´er, og via dem skabe nye kunder.

• Beliggenheden er særdeles vigtig for Brøchner Hotels, da sjæl og charme spiller en stor rolle. Derudover er det også vigtigt at hotellerne ligger tæt på alt hvad man kunne ønske sig - hvilket de også klare rigtig godt.

---

1:
Udfordring 1: En udfordring for Brøchner hotels er at komme ud på det internationale marked.

Løsningsforslag 1: Den første løsning er at åbne et hotel i Tyskland da deres koncept kun passer til storbyer hvor de kan finde en beliggenhed med en god historie. Plus det er okay tæt på Danmark.

Løsningsforslag 1.2: Det kunne være en ide for dem at lave en pestel-analyse ud fra de lande de godt kunne tænke sig at komme ind på. Her vil de kunne få et overblik over de enkelte landes situation.

Konsekvens 1: Det vil dog kræve mange omkostninger at åbne et nyt hotel, derudover skal de hente ny viden ind i deres hovedselskab for at integrere sig på et nyt marked. De skal ud og undersøge hvilke steder og kulturer der er i det land de prøver at komme ind på, så det kan passe til hele deres koncept og dette kan godt tage tid.

2:
Udfordring 2: En udfordring er at kunne differentiere sig fra andre high class hotel kæder.

Da de har en snæver målgruppe grundet den høje pris, er det nemlig vigtigt at differentiere sig godt også når de skal ud på de eventuelle nye markeder.

Løsningsforslag 2: Her ville det være en ide at lave en strategisk alliance med et high-end møbelselskab, så alle deres møbler er fra dette selskab.

Det ville her gøre det nemmere for dem, til deres kommende hoteller, plus det giver en genkendelighed ved forbrugerne.

Her vil oplevelsen også give kunderne fornemmelsen af lidt mere “high-class” da nu både møbler og hele konceptet passer godt sammen.

Løsningsforslag 2.2: For at blive større eller de største på markedet kunne de analysere på deres vækststrategier.

Her kunne de overveje vækst via integration, via diversifikation eller overveje deres muligheder med flere strategiske alliancer. Her er der både fordele og ulemper.

En fordel kunne være at hvis de f.eks. fusioneret med en anden high-end virksomhed med de samme værdier og koncept, kunne de blive meget stærkere på markedet tilsammen.

En klar ulempe kunne være hvis fusioneret med en virksomhed, som ville ændre lidt i deres koncept og ville bestemme lidt for meget, så kunne det være at “brøchner” konceptet, som de har kæmpet så meget for, ville gå tabt.

Konsekvens 2: Det vil styrke hotelkædens brand væsentligt. De kan dog risikere hvis de laver en strategisk alliance at der sker uventet ting f.eks. krise, shitstorm eller andet, at vil det skade både deres partner, men også hotelkædens navn, og dermed vil de miste kunder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu