Bog og idé | Virksomhedskarakteristik, Omverdensmodellen

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik
Omverdensmodellen - Den uafhængige omverden
Kulturelle forhold
Teknologiske forhold
Økonomiske forhold
Analyse af købsadfærdstypen
Analyse af købsbeslutningsprocessen

Uddrag
Bog og idé er et datterselskab af virksomheden Indeks Retail A/S, og er derfor også et aktieselskab, med godt 800 millioner kroner i omsætning. Bog og Idé lever på detail handel og at udvikle på andre boghandler, der ønsker det.

Bog og idé har valgt at sætte sig ind på forskellige markeder, såsom: Bøger, Skole- og kontorartikler, brætspil, genstande til personlige hobbyer og fotoservice. Dette betyder at de befinder sig mange steder og har fastsat sig på de forskellig red oceans. Ifølge Bog og idés hjemmeside, er der mission: ”At give forbrugerne markedets bedste oplevelser via rådgivning og et bredt sortiment inden for bøger, kontor og trend”.
Bog og idés produkt er at sælger bøger mm. til kunder og er derfor på B2C markedet, men det er ikke alt de yder. Ifølge deres hjemmeside er deres service lige så stor en ydelse:

”Hos Bog & idé dyrker vi kundepleje og den gode service. Kunderne kan regne med ordentlig kompetent, vejledning, og er samtidig sikret garanti på deres varekøb i mere end 90 butikker landet over, samt på Grønland og Færøerne.

Butikken er stedet, hvor kunde og varer mødes. Det er vigtigt for Bog & idé, at kunderne føler sig trygge ved kvaliteten i butikkens sortiment, og den gode service vores medarbejdere stræber efter at levere.”

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her