Bog & Idé

Indledning
1. Karakteriser kort virksomhed Bog & idé
Bog & idé er en frivillig boghandlerkæde, som blev etableret i 1988. Bog & idé er ejet af aktieselskabet Indeks Retail A/S, som derudover også driver de to virksomheder; BOGhandleren og legekæden.

Bog & idé er en handelsvirksomhed herunder detailvirksomhed, da de sælger produkter til private kunder til privat forbrug. I og med at Bog & Idé er en detailvirksomhed, så befinder de sig også på B2C-markedet også kaldet konsumentmarkedet.

Bog & Idé anvender markedsføringskonceptet, da de sætter kunderne i første række. For dem er det vigtigt at vide, præcis hvilke ønsker og behov deres kunder har. Bog & Idés virksomhedskoncept afspejler sig tydeligt i deres mission, som lyder; ”Bog & Idés mission er at give forbrugerne markedets bedste oplevelser via rådgivning og et bredt sortiment inden for bøger, kontor og trends”.

Bog & idés kernekompetence er, at de har dygtige ansatte. Deres ansatte kan give kompetent rådgivning og vejledning.

Uddrag
Det næste niveau af skydeskivemodellen er samme produktkategori.

Det er de virksomheder, som udbyder den samme produktkategori. På dette niveau er Bog & idé i konkurrence med supermarkederne og e-handel. Supermarkederne fik mulighed for at sælge bøger i 2011.

Det skete i takt med, at liberaliseringen af bogmarkedet blev gennemført. Supermarkederne er en stor trussel for Bog & idé. 15,8 % af bogkøbene i Danmark har været foretaget i et supermarked.

E-handel er også en stor trussel for Bog & idé, da det danske samfund er blevet mere digitaliseret. E-handel med bøger er i merkant vækst. Eksempler på udbydere indenfor e-handel med bøger er Saxo.com og Mofibo.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her