Bodum | Case | Afsætning

Uddrag
Virksomheden Bodum blev grundlagt af Peter Bodum i 1944. Det er en familieejet virksomhed, og den ejes i dag af Pia og Jørgen Bodum, der er søn og datter af grundlæggeren.

Virksomheden producerer, udvikler og sælger hverdagsprodukter til køkkenet. De specialisere sig i stempelkander, og deres stempelkande er produceret i mere end 100 mio. eksemplarer.

Deres produkter har international anerkendelse, og bliver solgt verden over. Bodum har butikker i storbyer som Paris, Bodum er en produktionsvirksomhed, da de fremstiller varer, der sælges til andre virksomheder eller private forbrugere.

De køber forskellige komponenter og råvarer hos deres leverandører. De forarbejdes til færdige produkter, som Bodum kan sælge til deres kunder.

Bodum har nogle markedsopgaver, hvilket er virksomhedens hovedopgaver.

Det kunne bl.a. være udvikling af interessante produkter til kunderne, og fremstilling af produkterne til laves mulige omkostninger i forhold til den ønskede kvaliltet. Det passer til Bodums mission, som er at godt design skal være prismæssigt overkommeligt.

På dette værdigrundlag udvikler Bodum nye kvalitetsprodukter, hvor form følger funktion inden for brygning af kaffe og te, glas i stort og småt og elektriske køkkenmaskiner. Hele tiden med det for øje at producere bæredygtigt og med respekt for miljøet, deres medarbejdere og samfundet.

Jeg har valgt at bruge Porters værdikæde, som er en værdikæde der består af en række aktiviteter, der tilsammen skaber værdi for kunden. Dermed giver den virksomheden nogle konkurrencemæssige fordele. Modellen er delt op i primære-og støtteaktiviteter.

Støtteaktiviteterne berører ikke selve produktet, men de er nødvendige, for at virksomheden kan omdanne råvarer m.v. til færdigvarer. Virksomhedens infrastruktur formål er at støtte de øvrige aktiviteter i værdikæden.

Det omhandler f.eks. Bodums it-systemer og transportsystemer. De har butikker i storbyer verden rundt, og deres hovedkvarter er i Zürich, som er Schweiz største by.

Det er byer med god infrastruktur, hvilket gør det lettere for organisationen at komme til arbejde, men også lettere for kunderne at komme hen til butikken. Menneskelige resurser handler om at kunne tiltrække, uddanne
og fastholde de dygtige medarbejdere i virksomheden. Bodum har f.eks. et udviklingsteam på 15-18
2
København, Zürich, Tokyo og New York

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her