Bodum | Afsætning Case

Indholdsfortegnelse
1. Lav en kort virksomhedskarakteristik af virksomheden Bodum.

2. Lav en analyse af Bodums værdikæde
- Produktion
- Produktudvikling
- Marketing
- Salg og service
- Kernekompetence

3. Analyser Bodums internationalisering
- Eksportmotiver
- Eksportberedskab
- Internationaliseringsmodel
- Markedsudvælgelse

4. Diskuter Bodums fremtidige vækststrategier

Uddrag
Bodum er en dansk familie eget virksomhed. Den blev grundlagt i 1944 af Peter Bodum og ejes i dag af hans søn og datter, Pia og Jørgen Bodum.

Virksomheden specialiserer sig i at producere designer hverdagsprodukter til køkkenet. Bodum er især kendt for deres franske stempelkande

hvor de siden 1974 har produceret mere ind 100 mio stk. Bodum er en meget international virksomhed, hvor deres produkter bliver solgt i 55 forskellige lande.

I de tidlige år for virksomheden, lagde Peter Bodum mærke til vacuum kaffemaskinen, hvor han var meget begejstret på kaffen smag ved brug af maskinen.

Han blev derfor meget opsat efter at forbedre designet og skabe et godt produkt, med en overkommelig pris.

I begyndelsen af 50’erne kom Bodums første vacuum kaffemaskine på markeder, ved navn MOCCA. Efterfølgende blev den næste kaffemaskine sat på markedet

SANTOS, hvilket satte en start på Bodums succes på verdensplan. I 1976 overtog sønnen Jørgen Bodum virksomheden

hvor han introduceret den verdenskendte stempelkande, som de stadig er kendt for den dag i dag.

I dag fokuserer Bodum meget på miljøet og på bæredygtig produktion, hvor de har fokuseret på at holde så meget af produktionen som muligt på deres fabrik i Portugal

fremfor Kina, hvor arbejdsforholdene heller ikke er så gode. USA er Bodums største marked, hvor de står for 25% af omsætningen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu