BoConcepts internationalisering | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Opgave 2
Opgave 3
Opgave 4
Opgave 5

Uddrag
BoConcept er en dansk virksomhed, der blev grundlagt helt tilbage i 1952. BoConcept blev født med en vision om at skabe smukke funktionelle møbler i en god kvalitet.

BoConcepts har i sine første mange leveår befundet sig på det danske marked. Men i 1993 åbnede de deres første internationale butik i Paris, siden da har der været fuld fart på BoConcepts og de har taget verden med storm.

I deres store udvikling er det lykkes dem at blive den mest globale møbelforretning, og derfor overhale deres nærmeste konkurrent, IKEA. BoConcept har285 butikker spred over 65 forskellige lande.

Det har man også kunne se i BoConcepts regnskab at de har været i en stor udvikling. Hvis man kigger i 16-17 havde de en pæn omsætning på lige over 1000, men et resultat der lå i minus.

Det har de i den grad fået lavet om på i 18-19 hvor deres omsætning var steget med over 300 og deres resultat nu lå på over 80.

Noget der har været en fordel for BoConcept er at der har været en stor efterspørgsel på skandinavisk design møbler.

En klar fordel for BoConcept er at de befinder sig i mellemklassen ved pris, det er godt for dem, fordi de tilbyder kvalitet til en pris som en del kan være med på.

BoConcept tilbyder også et okay bredt sortiment, dog uden at have et lige så stort sortiment som deres konkurrenter. BoConcept tilbyder stort set alt til boligen.

De tilbyder alt fra sofaer til udendørsmøbler. Noget der er vigtigt for BoConcept er service. BoConcept tilbyder en speciel service som er en rigtig stor succes.

Den service går ud på at de sender en medarbejder hjem til kunden, hvor medarbejderen i samarbejde med kunden møblerer enten et rum eller flere. Den service kalder de interior design service.

---

Til at analysere BoConcepts internationalisering vil jeg benytte Uppsala modellen. Jeg har valgt Uppsala modellen fordi at BoConcept har internationaliseret sig over lang tid. Til start vil jeg komme ind på marked spredningen.

BoConcept har været god til at markedssprede sig. De har fået markedsspredt sig til lande med lille miljøafstand som Tyskland og Norge hvor de faktisk har størstedelen af deres butikker.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu