BoConcepts internationalisering | Afsætning | Terminsprøve

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Karakteriser virksomheden BoConcept. Inddrag bilag 1 (video), 2, 3, 4 og 5. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusive mellemrum.

Opgave 2
Analyser BoConcepts internationalisering.

Opgave 3
Analyser 2-3 forhold som har særlig betydning for BoConcept på det japanske marked.

Opgave 4
Diskuter følgende udsagn. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusive mellemrum.
1. Det er en fordel for BoConcept at anvende franchising som indtrængningsstrategi på et nyt marked.
2. Der er behov for tilpasning af produktparameteren på det japanske marked.
3. Den japanske kultur har ingen betydning, når BoConcept opererer på det japanske B2B-marked.

Opgave 5
Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1 - 4 og relevante bilag skal du:
- Identificere en udfordring for BoConcept. Diskuter mulig(e) løsning(er) af den valgte udfordring.

Uddrag
BoConcept blev grundlagt i 1952 i Herning af 2 møbelsnedkere. Deres vision var at lave møbler med et skandinavisk design, til en pris som afspejler deres høje kvalitet og funktionalitet.

BoConcept henter meget af deres inspiration til deres unikke design fra storbyerne verdenen over, hvilket ledte til den første butik i Paris i 1993. BoConcept vision har en fra start haft en vision om at være globale.

Hvilket de er lykkedes med, via deres franchise, BoConcept pryder 285 butikker spredt ud over 65 forskellige lande, hvilket gør dem til de mest globale møbelforhandlere, hvilket også afspejler deres designere som kommer henholdsvis fra Japan, USA samt andre internationale lande.

BoConcept befinder sig i et Premium segment, hvilket afspejler deres vision om høj kvalitet. Deres kundegruppe er ofte personer med et højt rådighedsbeløb, som ønsker at afspejle deres personlighed i indretning.

BoConcept sortiment forholder sig over en række for forskellige møbler, BoConcept sortiment er forholdsvis bredt, sortimentet består af sofaer, stole, borde, opbevaring, senge og accessoires.

Sortimentet består af et dybt udvalg under disse møbelklasser. BoConcept omsætning har været stigende over de seneste 3 år. Deres omsætning er fordelt geografisk, hvilket viser at Europa er deres klart største marked.

BoConcept har de seneste år haft en utrolig vækst på det asiatiske marked, hvilket også er der de ligger deres fokus foreløbig. BoConcepts fordeling har derfor mulighed for at rykke sig markant de næste par år

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu