BoConcepts internationalisering | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Afsætning A - Terminsprøve
Opgave 1 - Analyser BoConcepts internationalisering

Opgave 2 - Diskuter følgende udsagn
- Udsagn 1: ”Det er en fordel for BoConcept at anvende franchising som indtrængningsstrategi på et nyt marked”
- Udsagn 2: ”Der er behov for tilpasning af produktparameteret på det japanske marked”
- Udsagn 3: ”Den japanske kultur har ingen betydning, når BoConcept operer på det japanske B2B-marked”

Opgave 3 - Med udgangspunkt i opgave 1 og 2 samt relevante bilag skal der identificeres en udfordring. Her skal der diskuteres mulige løsninger af den valgte udfordring

Uddrag
BoConcept startede deres virksomhed i 1952 som møbelproducent i Herning. Deres vision er at deres møbler er funktionelle, samtidig med at kunden får en værdi for deres penge.

Virksomheden sælger ikke kun deres produkter på hjemmemarkedet, men arbejder systematisk med at udbrede deres kendskab og mission ved at sælge deres produktioner på internationale markeder.

De lægger ikke skjul på, at de er en global virksomhed, som skal hente deres vækst internationalt.

De har et ønske om at fordoble antallet af deres butikker i de kommende år til over 600. De arbejder meget med muligheden for andre, at blive en del af deres kæde og blive en af deres franchisepartnere.

Her lover virksomheden succes, samarbejde med et brand man kan være stolt af og en profitabel organisation.

Derudover arbejder BoConcept også i deres internationalisering at skabe god kontakt mellem deres partnere, og lade dem vide, at de bliver en del af et stærkt og ligesindede team.

Her vil virksomheden støtte dem på alle områder, og komme med unik træning. BoConcept tilbyder et franchisekoncept der hurtigt generer cash flow, samt en høj omsætning med få ansatte pr. enhed.

---

Ulempen er, at der er mange regler og bestemte procedurer, som virksomheden er nødt til at følge herunder indretning, skiltning og produkter.

Der skal betales et engangsbeløb for at blive en del af kæden, og ydermere skal man betale en procentdel af forrentningens omsætning.

Fordelen er, at virksomheden kan bruge kædens navn og koncept, hvilket betyder, at man kan få udbytte af kædens goodwill. BoConcept har et stærkt brand og er kendt for deres kvalitet.

Det er en klar fordel, at de ikke selv skal udbrede kendskabet og man kan også få fordelene af forskellige markedsføringskampagner.

Der er kunder at vinde og det er en fordel, at man som ny på markedet ikke skal bruge tid på at lave aftaler, skal udvikle nogen former for produkter og ikke er alene i opstartsfasen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu