BoConcept | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
- Karakteriser virksomheden BoConcept.

Opgave 2
- Analyser BoConcepts internationalisering.
- Virksomhedens eksportmotiver
- Virksomhedens eksportberedskab
Produkt:
Produktion:
Personale:
Penge:
- Internationaliseringsmodelle
- Markedsudvælgelse
- Kulturelle forhold

Opgave 3
- Analyser 2-3 forhold som har særlig betydning for BoConcept på det japanske marked.
- Kulturelle forhold
- Økonomiske forhold

Uddrag
BoConcept er en dansk møbelforretning, som startede i 1952. BoConcept er en møbelvirksomhed og befinder sig dermed indenfor møbelbranchen, hvor de er til stede på både lokal- og global plan og har 285 butikker, som er fordelt hen over 65 lande.

De åbnede deres første butik i 1993 i Paris, og har derefter valgt at sætte fokus på, at vækste gennem franchise.

Hos BoConcept er målgruppen den lidt yngre del af befolkningen, som går op i møbler og måske har en smule mere til rådighed, til at forkæle sig selv med. Derudover befinder BoConcepts produkter sig i premium segmentet.

BoConcepts sortiment består af alle møbler lige fra stole, borde og opbevaring til sofaer, senge, accessoires og udemøbler og prismæssigt ligger de i mellem kategorien på det danske marked

hvis vi antager Ikea som liggende i den lave kategori og Hans J. Wegner som liggende i den høje ende.

BoConcept vægter højt, at lige meget for henne du er, skal du kunne føle dig hjemme. BoConcepts vision lyder på, at det ikke kun er smukke møbler for dem, men selve det at lave møblerne med funktionalitet, samt god kvalitet for pengene.

BoConcept har oplevet en stigning i deres omsætning fra 1.028 millioner kr. i 2016/2017 til 1.310 millioner kr. i 2018/2019 - altså en stigning på ca. 27%.

Størstedelen af virksomhedens omsætning kommer fra det europæiske marked (58%), hvor omkring 29,3% kommer fra Asien og Oceanien. De sidste 12,7% kommer fra markederne i Nord-, syd- og mellemamerika.

BoConcepts mission (og en stor del af deres vækststrategi) er at åbne flere butikker end deres nuværende 285 og dette skal primært være udenlandsk, da de også ser et stort potentiale i både Kina, USA, Japan og Indien.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu